Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #renault

Dzień dobry :) Czy znajdzie się tu osoba która interesowała się tematem zakupu Megane III z silnikiem 2.0T 180KM? Szukam samochodu od pół roku i staram się nie wpaść na mine lecz totalnie nie wiem nic o samochodach grupy PSA. Wpadł mi właśnie w oko taki Megane w wersji Coupe i jak się okazuje jest to samochód sprowadzony ze Szwajcarji po opłatach do rejestracji z przecierkami na zderzaku i nadkolach oraz śladach po gradobiciu co dla mnie akurat nie jest problemem bo w okolicy mam dobrych fachowców od tego. Cena wydaje się mocno atrakcyjna, samochód jest z rocznika 2010 i ma smaka jak się na niego patrzy. Przebieg ponad 200k no i jako że się nie znam a do tego egzemplarza musze podjechać ponad 100km to chciałbym was zapytać na co mogę zwrócić uwagę by sprowadzić się na ziemie bo strasznie mi się podoba oraz z drugiej strony o co mógłbym zapytać sprzedającego by kontrolować bajere? Wiem że są jakieś deltale typu lampy w zależności od racznika czy tam wersji i można się poznać że coś jest wymienione itd. ale na razie też nie ogarnąłem tamatu... Ogólnie co myślicie o Megane 2010r z tym silnikiem poniżej 20k? Ze szwajcarami bywa różnie... podobno bywa raczej dobrze ale miernik lakieru wszyskiego mi nie powie. Oczekuje jakiekolwiek dyskusji na ten temat jako iż jestem zielony. Ostatni samochód kupiłem 10lat temu ¯_(ツ)_/¯
  • 28
sprowadzony ze Szwajcarji

staram się nie wpaść na mine


@ODBJUR: zatem to jest pierwsza czerwona lampka - Szwajcaria

Ogólnie co myślicie o Megane 2010r z tym silnikiem poniżej 20k?


@ODBJUR: nie wiem po ile stoi Megane III 2010 z F4RT ale LIII z tym silnikiem jest powyżej 20k.

podobno bywa raczej dobrze ale miernik lakieru wszyskiego mi nie powie.


@ODBJUR: jeżeli Megane ma ocynk a coś mi świta, że
Megane III z silnikiem 2.0T 180KM?


@ODBJUR: > Megane 2010r z tym silnikiem poniżej 20k?

@ODBJUR: Megane III ze Szwajcarii poniżej 20k to mina. Tyle Ci powiem. Zadbane egzemplarze to cena bliżej 30.

Od strony silnikowej koło pasowe, rolka, napinacz, pasek do zmiany na już - koszta na oryginałach z robotą do 1000zł. Rozrząd bez Koła Zmiennych Faz [bo go nie ma] i tutaj w 900 z robotą powinieneś się
@ksiak
@Zielony34
Ogólnie samochody ze Szwajcarii nie kojarzyły mi się nigdy gorzej niż te z Niemiec. W Szwajcarii podobno motoryzacja jest bardzo kosztowna i jeżeli coś z samochodem jest nie tak to czesto decyduje się o sprzedaży za granice bo koszta naprawy mogą być mocno intrygujące. A w PL już koszta są inne i to się może opłacać... Pytanie brzmi na ile to się teraz opłaca dla sprzedającego że wystawiając taki samochód
Gorzej jak zjada olej bo tego nie ma szans obadać i to dla mnie wtedy jest tą przysłowiową miną


@ODBJUR: Te silniki w 90% biorą olej. Ale zawsze można spróbować troszkę zmniejszyć apetyt. Jaz szedłem u siebie w F4R ze spalaniem oleju o 1.5L na 10 tysięcy. Na to się szykuj, że olej bierze.

z tego co wiem o przebiegu raczej nic się nie dowiem jeżeli to nie jest salon PL,
Od strony silnikowej koło pasowe, rolka, napinacz, pasek do zmiany na już - koszta na oryginałach z robotą do 1000zł. Rozrząd bez Koła Zmiennych Faz [bo go nie ma] i tutaj w 900 z robotą powinieneś się zmieścić.


@Zielony34: no ciekawe gdzie za tyle zrobisz. Sam rozrząd plus koło pasowe to kwota na chwilę obecną około 900,- ale za same części. Robocizna to kolejne kilkaset pln. Do tego należy doliczyć koszt
@Zielony34: te silniki lubią gubić olej przez uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni, ale brać oleju nie powinny.
Co do cen - wymieniałem rozrząd w w L3 2.0T we wrześniu. Komplet rozrządu OEM - 420 zł, koło pasowe OEM - 440 zł. Zestaw paska osprzętu OEM 230 zł. Płyn 100 zł. Wymiana 500 zł (pod Warszawą). Razem 1700 zł.

@ODBJUR: popatrz ile kosztują takie samochody w całości za granicą. Np.
@ODBJUR: Mam taką od prawie dwóch lat. 2.0 Tce Coupe. Teraz zrobiona na prawie 230 KM.

Za mniej niż 20k nie kupisz nic wartego uwagi.

Masz więcej pytań to pytaj.

@sosna119: Ceny spore w takim razie. Ja wymieniałem i kupiłem oryginały - KZFR 389 pln, rozrząd z pompą 415 pln. Robocizna w Warszawie poniżej 500 pln.
no ciekawe gdzie za tyle zrobisz


@ksiak: Ja tyle płaciłem, Śląsk. Około 1100 kompletny rozrząd z KZF + pompa na ori + robota. Osprzęt, 550zł z robocizną na kole Corteco [180zł] bo ori kosztuje 400 = 1700 za całość.

dobry dowcip. One nie biorą oleju same z siebie, zaczynają to robić gdy ten jest przepracowany lub gdy silnik zaczyna się do remontu nadawać.


@ksiak: no to ciekawe, bo mój od
@Zielony34 Zacznę pewnie od 30k. Założyłem dobre lpg, wymieniłem tarcze i klocki na oryginały, rozrząd z kołem wymienione na oryginał, nowe opony, klima ogarnięta. No i salon PL. Jestem drugim właścicielem.