Aktywne Wpisy
GejAnonim +59
#rozdajo #ankieta #studia #magisterka #studbaza #pracadyplomowa
100zł blik/karta podarunkowa lub jakaś inna forma do ustalenia
Potrzebuję odpowiedzi do ankiety z magisterki i z tego powodu robię motywacyjne rozdajo.
Warunek to zostawienie komentarza i plusa oraz podanie nicku z mirko w ostatnim pytaniu.
Link do ankiety: https://forms.gle/vsyhkh2yCYNcuNkf7
100zł blik/karta podarunkowa lub jakaś inna forma do ustalenia
Potrzebuję odpowiedzi do ankiety z magisterki i z tego powodu robię motywacyjne rozdajo.
Warunek to zostawienie komentarza i plusa oraz podanie nicku z mirko w ostatnim pytaniu.
Link do ankiety: https://forms.gle/vsyhkh2yCYNcuNkf7
TgcRap4 +50
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
czyli
FSR Tarpan 234/4x4
Produkowany od początku lat 70. XX wieku FSR Tarpan miał zadanie być autem typowo rolniczym, o prostej, w miarę niezawodnej konstrukcji i dużej przydatności jako pomoc w gospodarstwie. Rzeczywistość była jednak zgoła inna – konstrukcja z poznańskiej FSR była pojazdem będącym swoistym zlepkiem części z innych wozów i o dyskusyjnej trwałości, którą na dodatek tworzono w niemal spartańskich warunkach; dość powiedzieć, że dopiero po jakimś czasie fabryka z Antoninka otrzymała normalne prasy do tłoczenia blach, a sama produkcja zaczęła mieć znamiona seryjnej, a nie prymitywnego klepania. Czy to jednak coś mocno zmieniało w kwestii jakości samochodu czy legendarnego wręcz niespasowania blach nadwozia? OCZYWIŚCIE ŻE NIE XDDD
Jednym z problemów Tarpana był napęd, a dokładniej jego przeniesienie – poznański samochód rolniczy był napędzany na tylną oś, co sprawiało że nie nadawał się w nieco trudniejszy teren; opcjonalna blokada dyferencjału zastosowana w późniejszym modelu 237 była rzadko spotykana. W związku z tym postanowiono w okolicach 1978 roku stworzyć wersję z napędem na cztery koła, mającą zniwelować ten problem. 234, bo tak nazwano prototypy oparte o model 233, chociaż z nadwoziem z prototypu 235
były napędzane silnikiem 1.5 OHV z Polskiego Fiata 125p
spięte z czterobiegowym manualem, który przenosił napęd na koła poprzez zmodyfikowane mosty z Żuka. Tak skompletowane prototypy wysłano na testy.
Jaki był ich wynik? Cóż, model 234/4x4 nie został wprowadzony do produkcji. Zamiast tego, po 1979 roku, podpisano umowę z włoskim Fiatem na prace rozwojowe Tarpana, w wyniku których stworzono jeżdżący prototyp o nazwie Tarpan Campagnola. Nową konstrukcję planowano wdrożyć do produkcji, ale ze względu na wprowadzony w grudniu 1981 roku stan wojenny plany spełzły na niczym. Zamiast tego skupiono się na pojeździe dla wojska, wskutek czego na podwoziu „234” powstał prototyp PW-1, który dał początek pracom nad kierwa Tarpanem Honkerem...
#autakrokieta #fsr #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki #prl #tarpan
PS. Prawdopodobnie kolejny wpis będzie po majówce
@SzubiDubiDu: Było coś jeszcze bardziej podobnego do tego Tarpana...
za późno wyjąłem telefon i nie złapałem numerów ale na pewno #czarneblachy