Wpis z mikrobloga

Ja tak tylko przypomne ze w tym roku ma wyjsc unreal engine 5. Juz teraz sa pisane gry na niego. Jedna z pierwszych o ile nie pierwsza bedzie fortnite z uwagi na to ze unreal engine to dzielo epic games.

Jesli sa tu jacys ludzie z gamedev chetnie poslucham co macie do powiedzenia na temat nowego silnika i jego technologii.

Wklejam link do urywku gry prezentujacej mozliwosci unreal engine 5 na ps5 dev kit. Przypomne ze ps5 ma 9tflops mocy kiedy taki rtx 3080 ma ich 30. Tylko pomyslcie jak pieknie moga wygladac gry nastepnej generacji.

https://youtu.be/qC5KtatMcUw

#pcmasterrace #konsole #xboxseriesx #ps5 #gry #gamedev
  • 14
@PhoenixPneuma: No tak i jak zwykle my, czyli klockarze, dostaniemy gry na tym silniku albo w game passie albo w niższych cenach w innych regionach, Soniarze zapłacą za nie standardowo 369 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°) a PCMR ukradną z torrentów. Dlatego nie sądzę, żeby ktoś chciał się wysilać dla 3 pececiarzy, z których tylko jednemu udało się kupić odpowiednią kartę graficzną i którzy zapłacą za grę
@keton22 nie obejrzales chyba tego filmiku a co gorsza nawet nie przeczytales co pisalem. To co widzisz na filmiku jest odtworzone na ps5 dev kit wiec potencialnie na 2070s powinno pojsc jesli chodzi o PC. Przy jakis mniejszych detalach pewnie taki 1060 tez pociagnie. Powtorze - to bylo odpalone na ps5 xd

Na tym polega nowa gen silnika ze jest tak zoptymalizowany i ma calkowicie nowe rozwiazania ktore oferuja duzo wiecej przy
@PhoenixPneuma: filmik znam, potem było oświadczenie że to samo da się osiągnąć na 2080ti i mocnym ogólnie kompie w lepszej jakości. Tyle że to jest udoskonalenie dla devów bo co mnie obchodzi jako konsumenta że to są surowe chmury punktów ze skanera 3d które sprytny algorytm odpowiednio obniża w jakości i nie musi robić tego artysta?
Taki zeskanowany surowy kamień na optykę nie różni się od efektu x godzin pracy speca
@PhoenixPneuma: przecież maxed out chodzi w 60 fps, nawet u mnie na laptopie z 3080 chodzi w 40 fps w 4k, a to jest laptop

Chyba, że przy 4k nadal ustawiasz 8xMSAA to się nie dziw, bo wygładzanie krawędzi jest liczone wtedy jakbyś grał w rozdziałce 32k xD MSAA ma sens jak grasz w FHD/WQHD, do 4k wystarczy samo TAA ewentualnie jak już się upierasz to do tego można dorzucić MSAA