Wpis z mikrobloga

@reksiuzgdyni: @whitewolfik: No właśnie, dla mnie zawsze znak ustąp odnosił się do ustąpienia tym na autostradzie. a połączenie to istnieje przez cały ciąg przerywanej grubej linii i kończy się w momencie połączenia obu tych pasów, ale nie ciśnijcie mnie jeśli polskie przepisy mówią inaczej ;) Zrobiłem o wiele więcej kilometrów autostradami na zachodzie i dla mnie naturalne są ichniejsze przepisy, a przede wszystkim kultura, przewidywanie i życzliwość na drodze.
@reksiuzgdyni: Spokojnie Mirku, w takiej sytuacji polskie przepisy niejednoznacznie mówią, że skrzyżowanie się już dawno skończyło, w Niemczech kończy się w momencie zmiany oznaczenia poziomego z grubej przerywanej na cienką.
Ale to powiedz mi teraz jeszcze jedno jeśli w Polsce wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolone to czy mogę wyprzedzać pasem rozbiegowym jeśli jest pusty?
@reksiuzgdyni: Ok i tu dobrze kombinujesz strzałki mogą być jakimś kierunkiem myślowym dla sądu, bo "nakazują", ale patrz ten przypadek
https://www.google.pl/maps/place/49%C2%B049'45.1%22N+18%C2%B058'17.3%22E/@49.829198,18.9708392,241m/data=!3m2!1e3!4b1!4m14!1m7!3m6!1s0x4714015a4e392b21:0x48efa9a583907591!2sS1,+Bielsko-Bia%C5%82a!3b1!8m2!3d50.1348776!4d19.0288329!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d49.829198!4d18.9714652

Taki pas rozbiegowo/zjazdowy jest przez 1km, żadnych strzałek, i wiesz co jest najgorsze, że w tym przypadku to nie jest zakazane, a moim zdaniem absurdalne i niebezpieczne.
To jest to o czym @tomasztomasz1234: pisał w swoim poście https://www.wykop.pl/wpis/56501117/w-polska-zrobilbym-tak-wprowadzil-swobode-wyboru-p/

Jedynie całkowity zakaz wyprzedzania prawą stroną i ściganie królów lewego/środkowego pasa
@Forwarder: To jest P-1c :) No i na podstawie samego P-1c trudno mówić o zakazie zmiany na taki pas (no bo to byłoby bez sensu jeśli chcesz zjechać wyjazdem do którego prowadzi, to nie można zakazać wjechania na niego). A jeśli można legalnie zmienić, to i można legalnie wyprzedzić z prawej po zmianie.
@tomasztomasz1234: @Forwarder: nie wiem czy już ustaliliście kto ma pierwszeństwo, ale też jestem ciekaw finalnej decyzji. :D

Wg mnie kolejność pierwszeństwa: niebieski, czerwony, zielony.
A dlaczego?
Kiedyś słyszałem taką argumentację jak zadałem takie pytanie policjantowi z drogówki. I odpowiedział mi mniej więcej tak:

Niebieski, bo jest na swoim pasie i nie zmienia go.

Następnie czerwony, bo jazda z lewej strony wiąże się z wyprzedzaniem. Jazda po lewej jest równoznaczna z
Cały ten pas jest drogą podporządkowaną


@Salido: masz na to jakiś konkretny argument? Tutaj analiza przepisów, z którą się zgadzam, której konkluzja jest przeciwna: wszystkie pasy są pasami drogi z pierwszeństwem http://mrerdek1.blogspot.com/2018/02/116-jedz-bezpiecznie-odc-680.html

Przyznam, że byłem pewny , że jest to włączanie się do ruchu. Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu. Łap jak najwięcej plusów to może inni też zmienia zdanie.
Serio ktoś uważał ze znak „ustąp” obowiązuje na całej długości pasa rozbiegowego a nie tylko na samym skrzyżowaniu?


@reksiuzgdyni jakie skrzyżowanie? W którym miejscu się ono niby kończy? Jeżeli już, to właśnie z końcem prawego pasa.

XDDDDD A jakby ten prawy pas nie kończył się w ogóle tylko ciągnął się 50 km to przez 50 km prawy pas jest drogą podporządkowaną? A jeżeli nie to po ilu metrach uznajemy ze to juz
@srogie_ciasteczko:

a nie jest właśnie tak, że znak ustępu pojawi się tylko, kiedy prawy pas się będzie kończył? No na logikę.


Nie, znak "ustąp" pojawia się w miejscu przed skrzyżowaniem na drodze podporządkowanej. Bez względu na to czy pas za skrzyżowaniem się kończy czy nie. Jakie to ma znaczenie w kontekście oznakowania skrzyżowania co się dzieje z pasami już za nim?

jakie skrzyżowanie?


No normalne. Skrzyżowanie w postaci połączenia dwóch dróg
Kiedyś słyszałem taką argumentację jak zadałem takie pytanie policjantowi z drogówki. I odpowiedział mi mniej więcej tak:

Niebieski, bo jest na swoim pasie i nie zmienia go.

Następnie czerwony, bo jazda z lewej strony wiąże się z wyprzedzaniem. Jazda po lewej jest równoznaczna z trwającym w tym czasie manewrem wyprzedzania. Jak tylko skończy wyprzedzać to ma prawo zakończyć "manewr" i wjechać na prawy pas.

Zielony ostatni, bo wjeżdżając na pas po jego
źródło: comment_1618675508ZjvzXonCuGTnTm9in1WC19.jpg
To bardzo proste :) ma ustąpić na skrzyżowaniu, co ma znaczenie w praktyce jedynie wtedy gdy znaki poziome są niewidoczne. Np. gdy są zasypane śniegiem. Bo gdy znaki poziome są widoczne, to przejazd przez skrzyżowanie jest bezkolizyjny ze względu na powierzchnie wyłączoną i linię ciągłą.

Natomiast już za skrzyżowaniem (czyli za miejscem gdzie połączyły się dwie drogi w jedną), mamy już jedną drogę z 4 pasami ruchu, z których jeden zanika. Zielony
@srogie_ciasteczko:

Znak ustąp pierwszeństwa ma nam pokazać, jak idą zasypane linie przy kończącym się pasie? xD


Co? Gdzie tak napisałem? Znak A-7 ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem i formalnie musi być ustawiony. Ale jego praktycznezastosowanie w takich miejscach sprowadza się jedynie do sytuacji gdy oznakowanie poziome jest niewidoczne. Bo gdy jest widoczne, to mamy skrzyżowanie bezkolizyjne, realizowane dzięki zastosowaniu powierzchni wyłączonej z ruchu i linii ciągłej. Oba potoki
Cytujesz rozporządzenie ws. szczegółowych warunków technicznych dla znaków pionowych. Czyli akt prawny, które nie reguluje zasad poruszania się po drogach, a jest dokumentem dla projektantów czy organizatorów ruchu na drogach.


Nawet jeżeli to jedno wynika bezpośrednio z drugiego. Zasady stawiania znaków wynikają z przepisów ruchu drogowego.

Drogi łączą się tam gdzie się fizycznie łączą. Bez względu na to jakie są znaki. Przecież oznakowanie poziome nie zmienia w żaden sposób miejsca połączenia dwóch
źródło: comment_16186815144KNOUKZuBwc72QwWT8qoJ1.jpg
@reksiuzgdyni jeszcze jedno. Widzisz tam znak d-14? Otóż nie ma, pomimo że prawy pas się kończy. Może dlatego, że:

Znaku nie stosuje się w celu oznakowania pasa włączania na węźle lub skrzyżowaniu.


Czyli do końca 4. pasa nie jest to 1 droga 4-pasmowa.Tyle, że rzeczywiście 3. pas sobie wesoło idzie dalej i linia wolnego pasa przechodzi w zwykła przerywaną. Tego nie rozumiem.