Wpis z mikrobloga

Pokonuję tirem około 2500 km tygodniowo (trasy od 300 do skrajnie 900 km, zwykle w okolicy, 500 km), wychodzi ponad 10kkm miesięcznie, zwykle w granicach 40h jazdy tygodniowo, dziennie 8-8:30h, czasami dobijam pod 10h, jeżdżę Niemcy i Szwajcaria czasem Włochy, Austria i Czechy. Niedawno minęło mi 5 lat w zawodzie.

Mam ogranicznik prędkości na 90 kmh, z GPS jadę wtedy 91, jednak tempomat ustawiam na 85 korzystając z dobrodziejstwa aktywnego tempomatu. Po drogach krajowych w Niemczech jeżdżę 66,5 kmh przy ograniczeniu do 60, które w tym kraju obowiązuje.

Jeżdżąc w ten sposób przez te 5 lat ani razu nie było sytuacji gdybym gdzieś nie zdążył przez tę różnicę prędkości 5 kmh. Ba! Przez 5 lat na palcach jednej ręki policzę dni gdy chcąc osiągnąć cel, musiałem przekroczyć czas jazdy ponad 10h ale zrobiłem to robiąc wydruki. Raz nawet trafiłem potem na kontrolę polizei i nawet nie chcieli wydruków za to wykroczenie.

Nigdy nie dostałem mandatu za czas pracy/jazdy.

Dlatego też nie rozumiem wyprzedzania pojazdu jadącego 1-2-3 kmh wolniej, podczas gdy ogranicznik prędkości nie pozwala na różnicę prędkości wyższą niż te 5 kmh i większość dzbanów, którzy cisną swoimi tirami na maxa i wyprzedzają nawet jadąc 1 kmh szybciej widzę jak na obrazku.

Jeszcze bardziej śmiać mi się chce jak widzę co się dzieje na parkingach popołudniami. Więcej czasu marnują ci ludzie co cisną te swoje 89,5 kmh na szukanie miejsca na zapchanym parkingu niż oszczędzą na autostradzie.

#zycietruckera #zalesie #bekazpodludzi
papaj2137 - Pokonuję tirem około 2500 km tygodniowo (trasy od 300 do skrajnie 900 km,...

źródło: comment_1618372304zKJWBhgoPxUibwhDIL6iXG.jpg

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: jak masz 90 a jedziesz 91 to super bo wiekszosc ma ze widzi 90 a jedzie 88-89 na gps, a Ty ustawiajac 85 jedziesz 86, i roznicy z 5 zostaje 3. Ustaw 82 u siebie na blacie.
Ale idea sluszna i zgadzam sie z nia calkowicie.
Od czasu do czasu przekroczenie czasu pracy, zwlaszcza w miejscach, nie spowoduje mandatu.

Inna sprawa, mamy kamery, radary, itp, a nikt nie zrobil jeszcze
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: szybko Ci wyjaśnię dlaczego inni jeżdżą tak a nie inaczej.
1) nie mają płaconych dniówek tylko mają płacony % od frachtu.

2) 5km/h różnicy to bardzo bardzo dużo.
Przy 90 godzinach jazdy w ciagu dwoch tygodni to 90x5 = 450 km w ciagu miesiaca jezeli miesiac ma 4 tygodnie to 900km
I jezeli firma liczy 20 takich zestawow to jest to juz 20x900km = 18.000km czyli tyle ile wynosi miesieczny
  • Odpowiedz
@bezczell: płaca inna niż godzinowa/etatowa/dniówki jest nielegalna ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Swoją drogą nieźle trzeba cisnąć, żeby utrzymać średnią prędkość handlową wyższa o 5 kmh ode mnie w ciągu całych dwóch tygodni.
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: nom tak tak, tylko nie kazdy siedzi w budzie po tydzien dwa i sra do butelek i ma #!$%@? bo i tak do domu nie wraca. Najlepiej te oszczednosci wychodza na liniach i wahadlach, jadac powoli nie zdazysz przed pociagiem co codziennie tu przejezdza, nie zdazysz przed wymianą zmian, nie zdazysz przed Mareczkiem co zawwsze sobie powolutku na spokojnie wszystko robi.
I zaraz wpada stwierdzenie- a co cie zbawi te
  • Odpowiedz
@Popularny_mis: może do 3 kmh różnicy być bodaj, dawno temu czytalem o tym, mogę się mylić i może być w %
@Messix: jestem co piątek w domu i zaczynam w każdy poniedziałek, większość którym się spieszy to ludzie właśnie spieszacy się na autohofa na weekendy
  • Odpowiedz
@xspeditor: kłamstwo. Na Słowacji i Francji jest 90 na autostradach. Są kraje gdzie za 2 kmh przekroczenia ponad błąd pomiarowy dostaniesz mandat, listy nie przytoczę bo ja znasz jako zarządca transportu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Przy 90 godzinach jazdy w ciagu dwoch tygodni to 90x5 = 450 km w ciagu miesiaca jezeli miesiac ma 4 tygodnie to 900km

I jezeli firma liczy 20 takich zestawow to jest to juz 20x900km = 18.000km czyli tyle ile wynosi miesieczny przebieg półtorej ciężarówki.

To jest strata dla firmy i to bardzo duża.


@bezczell: Takie obliczenia, miałyby zastosowanie tylko i wyłącznie w sytuacji, w której kierowcy poruszaliby się tylko i
  • Odpowiedz
@papaj_21_37:

Mam ogranicznik prędkości na 90 kmh, z GPS jadę wtedy 91, jednak tempomat ustawiam na 85 korzystając z dobrodziejstwa aktywnego tempomatu


Wiesz co jest najgorsze? Że pomimo, iż z tego co opisujesz, jesteś chlubnym wyjątkiem, to i tak łamiesz przepisy, co jeszcze gorzej świadczy o pozostałych.
Ograniczenie prędkości pojazdów ciężarowych się kłania:
KlekiPetra - @papaj21_37: 

 Mam ogranicznik prędkości na 90 kmh, z GPS jadę wtedy 9...

źródło: comment_1618381160idtA04El1TkOraoRTdRPEr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: nie chce mi się wierzyć że wszyscy z dokładnością co do minuty mają zaplanowaną trasę i dla nich to być albo nie być. Te brednie jak to 2 kmh to ogromna różnica w skali miesiąca są przekazywane ze starych na młodych. Nikt nie zastanawia się czy danego dnia zrobi mu to różnice tylko ma zakodowane muszę cisnąć jak jakiś bot xD u nas w firmie nigdy nie brakuje czasu a
  • Odpowiedz
@Dominikjagoda: to o tym właśnie mówię. Te 5-10 minut może brakować raz na kwartał ale wtedy ciśnie się na 10:15, robi wydruk i gra, nikt nie daje za to mandatu. Mnie kiedyś wprost powiedział niemiecki policjant, że jeden wydruk na kilka tygodni to oni mają w dupie
  • Odpowiedz
@Kleki_Petra: jak mnie rozwalaja takie typy jak ty, jak bym chcial zeby za kazde przekroczenie przez ciebie predkosci o 5 kmh dostawal w leb szpadlem, tacy jestescie przepisowi
  • Odpowiedz
@Barto_:

o #!$%@? człowiek się całe życie uczy... 80 na autostradzie na pojazdów ciężarowych...


I tu należy zadać pytanie: Czy widziałeś kiedykolwiek tira jadącego na autostradzie 80km/h?
O tym, że na zwykłym niezabudowanym mają jechać maks 70, a w zabudowanym, niezależnie od tego, czy ograniczenie podniesione czy nie, 50 xd
  • Odpowiedz