Wpis z mikrobloga

Rozglądam się powoli za jakimś #motocykle typu adventure, turystyczne enduro, jak zwał tak zwał...

Nie celuję w żaden konkretny model, ma się dobrze sprawdzać w weekendowej turystyce motocyklowej, od wariowania mam inny sprzęt ;) Budżet 10-15k, ABS mile widziany, hamowanie na motocyklu nie wychodzi mi zbyt dobrze.
Póki co jestem w lekkim szoku po jakich cenach chodzą używane egzemplarze, gdzie 12-letni sprzęt potrafi kosztować połowę tego co nówka z salonu...
Na ten moment obmacać mogłem jedynie nowego V-Stroma 650 i jest bliski temu, czego szukam.

Pochwalcie się co tam w garażach trzymacie, wszelkie wrażenia, opinie i porady mile widziane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motocykle #kiciochpyta #turystykamotocyklowa
cinek687 - Rozglądam się powoli za jakimś #motocykle typu adventure, turystyczne endu...

źródło: comment_1617971156XrN5JLmt1eee2h8qCdoyOV.jpg

Pobierz
  • 15
@cinek687: Stary V-Strom 650 jest na szczęście pod względem techniki i wymiarów prawie taki sam jak nowy, więc możesz szukać czegoś w swoim budżecie. A jak nie V-Strom to z tej samej klasy jest Transalp albo ciut mniej "terenowy" Versys 650.
Jeśli może być singiel a nie twin to patrz też na Yamahę XT660, BMW GS650 albo Aprilię Pegaso.
@proweniencja: warsztat jako taki jest, także na ewentualne drobne naprawy jestem gotowy, w zasadzie kupując używany sprzęt trzeba coś tam odłożyć na "pakiet startowy". Chciałbym jednak uniknąć tego gruntownego wybebeszania. Z tego co widzę będzie trzeba budżet rozszerzyć o te 3-4 tysiące żeby załapać się na V-Stroma z ABS.
A jak z przebiegami? Brać w ogóle pod uwagę egzemplarze z nalotem 100kkm+?
@Man_of_Gx: Gdzieś w planach są dalsze wypady np.
@cinek687: Ogólnie patrzyłbym na temat tak. Jak asfalt , długie trasy, czasem szutry, las, etc. ale głównie asfalt to V-strom. Jak bardziej TET to Afryka lub Transalp. A jak sam asfalt to FJR albo jakiś Versys (cyklop), itp. 100kkm to raczej norma, bo V-stromy ogólnie w garażach nie stoją.
@cinek687: Jeżdżę na g310r i dla mnie moc jest wystarczająca, do 140 przyspiesza całkiem dynamicznie do 100 przyspiesza w jakies 5,5s

Sam chciałem gs ale same powyżej mojego budżetu były wystawione jak szukałem
@cinek687: chyba bmw

Przede wszystkim uwagę przykuwa nietypowa konstrukcja silnika. BMW chwali się zminimalizowaną z modelu S1000RR, odwróconą głowicą (wydech z tyłu głowicy) z dwoma wałkami rozrządu, oraz cylindrem pochylonym do tyłu. Pozwala to na przesunięcie środka ciężkości w kierunku tylnego koła, a tak skonstruowany silnik można przesunąć do przodu.