Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
Mirki może Wy pomożecie bo już 3 mechaników nie dało rady ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Gdy jadę autem, tak od 50-60/kmh zaczyna coś mi rytmicznie walić w zawieszeniu albo napędzie. Miałem założone koła 18 cali i jak pojechałem do mechanika to powiedział że pewno opony. To zmieniłem kapcie na 17 cali (nowe felgi i opony) i nadal to samo.

Drugi mechanik powiedział że może półoś ale nie miał jak sprawdzić.

Trzeci mechanik zwalił znowu na opony, ale pojechałem do salonu premio na tzw. test drogowy i wszystko jest OK i z felgami i z oponami (poprawili tylko wyważenie).

Każdy sprawdził zawieszenie - wszystko sztywne i działa jak należy. W Premio zalecili pojechać na stacje diagnostyczną i sprawdzić amory - te są suche i nadal sprawne.

Jak napisałem wcześniej, przy 50-60/kmh zaczyna się to słyszeć, ale im szybciej jadę tym jest głośniej i częściej (choć subiektywnie mówiąc, powyżej pewnej prędkości zaczyna być trochę ciszej). A jak jeszcze wjadę w zakręt przy tejże prędkości (np zjazd z autostrady czy co) to łupie jeszcze głośniej.
Drgania nie przenoszą się na kierownicę, ale czuje je lekko w pedale gazu.

Jako że wali przy zakrętach to myślałem że to jednak może przegub któryś, ale te ponoć też są w porządku...

Jak ktoś ma jakiś pomysł co to by mogło być, albo zna mechanika w mazowieckim/łódzkim co by to mógł rozgryźć to będę wdzięczny za kontakt.
  • 22
A jak jeszcze wjadę w zakręt przy tejże prędkości (np zjazd z autostrady czy co) to łupie jeszcze głośniej.

@Fudgehog: wszystkie objawy, które opisałeś wskazują jednoznacznie na przegub wewnętrzny. To nic, ze na postoju wygląda jakby był sprawny. Miałem tak w dwóch autach, problem głównie dotyka diesli, albo bardzo mocnych benzyn, takie charakterystyczne tłuczenie-dudnienie basowe. Nasila się w momencie skrętu - obciążenia danej strony, która jest wadliwa. W jednym aucie wymieniłem
Gdy jadę autem, tak od 50-60/kmh zaczyna coś mi rytmicznie walić w zawieszeniu albo napędzie.


@Fudgehog: pytanie czy wciśnięcie sprzęgła i wrzucenie na luz coś zmienia. I przy okazji czy hamowanie coś zmienia?

ale im szybciej jadę tym jest głośniej i częściej (choć subiektywnie mówiąc, powyżej pewnej prędkości zaczyna być trochę ciszej).


@Fudgehog: trzeba wziąć czujnik zegarowy i sprawdzić piasty oraz tarcze.

A jak jeszcze wjadę w zakręt przy tejże
@aarahon: w automacie mam, ale gdy zmienia się bieg to nie słychać różnicy.
Mam wrażenie, że bardziej gdy skręcam w prawo, ale w lewo skręcając też wali.

Poduszki silnika są całe - też sprawdzili. Może skoczę na wymianę przegubów w takim razie...
Więc OPie jedź na parking i sprawdź, najpierw zrób kółko w jedną, potem w drugą, z kołami skręconymi do oporu, jak zacznie walić to przegub.

@Niles: to jest mylne i porada dla przegubu zewnęrznego, bo przegub WEWNĘTRZNY nie będzie na parkingu wydawał nawet lekkiego dźwięku, wszystko będzie idealne. Podczas jazdy pod obciążeniem dopiero będzie wydawał dźwieki.
@Fudgehog:
@SpokojnyPan: mam jeszcze tourana z 2004 w automacie i wymienialem taki przegub jak pokazales bo faktycznie bil, ale tylko na zakretach. Na prostej nie, stad właśnie zagadka czy moze to byc przegub bo na prostej ponoć takich objawow nie powinno byc (tak przynajmniej mi kazdy mechanik mowi).
Na prostej nie, stad właśnie zagadka czy moze to byc przegub bo na prostej ponoć takich objawow nie powinno byc

@Fudgehog: w obu autach miałem objaw, że na wprost przy przyspieszaniu też tłukł i wibrował, nawet podczas jednostajnej jazdy. Zależy jak jest wyrobiony.