Wpis z mikrobloga

Da się rozdzielić kod na #arduino na kilka mniejszych tak żeby korzystały z tych samych zmiennych, bibliotek? Normalnie musiałbym do kazdego fragmentu dorzucać #include "cośtam.h" i definiować osobne zduplikowane zmienne.

Ideałem byłoby takie coś jak w Unity że skrypty można polinkować między sobą i jak się je odpowiednio napisze to wyłączenie jednego nie generuje błedów w pozostałych tylko odłącza daną funkcjonalność.

Pisanie czegoś na 2 tys. linii rozwala za bardzo produktywność ale plusem jest że każda zmienna jest dostępna i intellisense korzysta z całego kodu
#elektronika
  • 4
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@ewolucja_myszowatych: to jest standardowy sposób używania zmiennych, czyli przez pliki nagłówkowe wystawiasz zmienne którymi dany moduł chce się podzielić (poprzez słowo kluczowe extern). W "poprawnym" programowaniu nie powinieneś używać bezpośrednio zmiennych, tylko wystawiać funkcję która taką zmienną może uaktualnić lub zwrócić jej wartość.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@ewolucja_myszowatych: możesz przy każdej (o ile nazewnictwo ci się nie powiela i nie zdublujesz czegoś) , kod i zewnętrzne moduły biblioteki itd to wszystko i tak jest składane do kupy przed kompilacją, i współczesny kompilator i linker skutecznie czysci z spraw nieużywanych.
  • Odpowiedz