Wpis z mikrobloga

Planuje w przyszłym roku wziąć 2 miesiące urlopu i wykorzystać ten czas na dorobienie sobie za granicą. Z tego co wiem to agencje zabierają jakąś tam część z wypłaty co czyni taką pracę mniej opłacalną. Kierunki jakie mam zamiar obrać to Niemcy/Holandia. Znam język angielski na poziomie komunikatywnym, więc z tym nie było by problemu. W Polsce pracuję jako telemonter(telekomunikacja, spawanie światłowodów itd.), a uprawnienia na wózki to też nie będzie problem. Jednak domyślam się, że na okres 2 miesięcy to w grę wchodzi raczej jakaś praca sezonowa lub na produkcji. Zarobkowo to celował bym na odkładaniu 1500-2000 euro miesięcznie. Tak, tak wiem. Nie da się tyle odłożyć bo przecież trzeba z czegoś żyć. W moim przypadku jedynym wydatkiem miało by być zakwaterowanie, które fajnie jak by zapewniał pracodawca. Nie pije, nie palę, nie jaram, a jedzenia trochę bym wziął z Polski, a resztę kupował będę budżetowo za części wypłaty z PL.

Tutaj pytanie do zaprawionych już w boju. W jakie stanowisko byście celowali? Jak to wszystko załatwić żeby uniknąć potencjalnych problemów?

Dodatkowo zaznaczam, że mogę spokojnie pracować od poniedziałku do soboty po 10-12 godzin dziennie. Może to być nawet praca zmianowa lub nocki. W końcu chcę pojechać zarabiać, a nie odpoczywać i balować.

Może jest ktoś, kto tak jeździ sobie dorobić i szuka normalnych osób do wspólnego zakwaterowania oraz dojazdu. Znając naszych wspaniałych rodaków za granicą to jednak strach pojechać do randomowych ludzi, którzy mogą okazać sie straszną patolą i recydywą.

#emigracja #holandia #niemcy #emigrujzwykopem
  • 15
  • Odpowiedz
@Szukam_loszki: Masz na myśli, że kwota zaoszczędzonych pieniędzy jest uzależniona od zapotrzebowania na nadgodziny? Opłaca się jechać przez agencję? Wiadomo, że największym problemem będzie zakwaterowanie. Pracodawcy w Holandii mają w większości jakieś swoje domki/pokoje czy raczej koniecznym jest załatwienie tego na własną rękę ?
  • Odpowiedz