Wpis z mikrobloga

Mirki, czy rzeczywiście jest tak, że nie mając studiów informatycznych lub pokrewnych jestem natychmiastowo skreślany przez dział HR?
Sprawa wygląda tak że mam mgr inż. z mechatroniki, a obecnie pracuję jako administrator, support desk w dziale informatyki w państwowej firmie. Jako że stanowisko jest mało rozwojowe zacząłem wysyłać CV do firm zajmujących się stricte IT, jednak bez odzewu, mimo faktu że spełniam większość wymagań.
Dodatkowo, znajomy podrzucił moje CV swojej koleżance z innej firmy, ale dostał od niej informacje że mając skończoną mechatronikę jestem odrzucany na samym początku, bez względu na to jakie posiadam umiejętności.
Czy zrobienie podyplomówki z Zarządzania sieciami komputerowymi może trochę naprawić tą sytuację? Zrobiłbym ją dla samego papieru.

#it #praca #siecikomputerowe #administracjait #informatyka
  • 17
  • Odpowiedz
@morderca_mordercow: Może za wysoko mierzysz, albo nie znasz żadnego języka obcego. Imho angielski to must have w IT na poziomie minimum B1.

Nie wierze w to ze nie dostaniesz sie na zadna 1 linie w jakims wiekszym miescie, tam biora ludzi ktorzy nie maja żadnego doświadczenia z marszu.
  • Odpowiedz
@morderca_mordercow: Nie wydaje mi się aby którakolwiek sensowna firma przekreślała kandydatów ze względu na skończony kierunek, szczególnie że mechatronika nie stoi daleko od informatyki. W branży są ludzie po wielu różnych kierunkach - fizyce, elektronice, automatyce itd.
  • Odpowiedz
@Filip3k91: Angielski znam, w czasie studiów miałem B2, teraz przez brak regularnego używania myślę że B1 spokojnie
@amam: z jednej firmy na A dostałem informację (nie bezpośrednio) że mając w wykształceniu mechatronikę jestem na poziomie hru skreślony i dalej nie przejdę i nawet nie ma możliwości tego obejść
@Showroute_pl: administracja/support desk, większość wymaganych umiejętności się pokrywa, więc siłą rzeczy cv są do siebie podobne
  • Odpowiedz