Wpis z mikrobloga

@mmenelica: od 2009 roku nie ma w 1er 1.6 silnika tylko 2.0 w 116i polift. Ten silnik jest juz o niebo lepszy, ale nadal parch. Wszystkie benzyniaki bmw r4 z tamtych lat to padaka, mowie to jako fanboj marki.
  • Odpowiedz
@mmenelica: jedyne dobre silniki w tym 1er to 3 litrowe 130i z ~~260hp na pokladzie oraz 135i n54 oraz n55 ale to raczej nie twoj budzet. R4 to gowno jakich malo w tamtych czasach. Nie jedzie, pali jak p------n + p------ą sie.
  • Odpowiedz
@mmenelica 1er będzie trochę droższa w utrzymaniu, jest to samochód dużo bardziej skomplikowany, ale wspaniały jeśli wszystko działa. Jeśli potrafisz docenić doskonale prowadzenie, w zamian za wyższe koszty obsługi to bierz BMW. Audi będzie opcją bardziej przyziemną, ale z pewnością tańsza w obsłudze, bo nie różni się technicznie prawie niczym od Golfa V.
  • Odpowiedz
@mmenelica: @bruhh: @pullock
Ja mam e87 120d z 2009 roku właśnie.
Benzynowe silniki w poliftach to śmietnik kiła i mogiła, wyłączając oczywiście 3,0 R6 bo to nadsilnik.
Diesle są fajne ale po 08/2008 roku.
Mam wersję z automatem zf6hp która też jest
  • Odpowiedz
@victor89: diesle sa fajniusie w calej tej serii E9x i E8x np. 2.0d m47 122hp lub 163hp - niezniszczalne m47 z dawnych lat, troche ulepszone wzgledem E46. Sam mam E91 320d 184hp przerobione na ponad 240hp i 500Nm i smigam juz 60kkm bez problemow. Tez mam 6hp ale 6hp21 z bebechami od 26.
  • Odpowiedz
@victor89: bierzesz obudowę od 21 i przekladasz bebechy od 26, kilka adaptacji i dopasowywania troche też jest po drodze ale skrzynia znosi o wiele więcej momentu i mozna ja bardziej katowac. 6hp19 tez jest bardzo dobra skrzynia, ale niepotrzebnie wrzucili ja juz troche przerobiona bo 6hp21 do 450NM do 184hp gdzie silnik jest bardziej "podatny" na modyfikacje i bardzo pluje momentem. Po dwóch modach za kilka groszy zaczela sie juz
  • Odpowiedz
@mmenelica: Mam e87 116i (N45) z 2007 przedlift, kupillem za pol darmo bo 13 800 z kompletem kół zimowych dodatkowo - na start rozrząd + uszczelnienie silnika za bodaj 3300 zł. Generalnie z autem nic sie nie dzieje, jest mega w porządku, dobra jakosc materiałów, przyjemne prowadzenie.
Polecam, wnetrze zdaje sie jest nieco lepsze niz w A3 z tej generacji.
  • Odpowiedz
  • 0
@pejczi generalnie auto bardzo mi się podoba więc nie musisz mnie przekonywać że fajnie jeździ :D obawiam się po prostu skarbonki bez dna ale wiem że to zależy od egzemplarza.
  • Odpowiedz
@mmenelica: Generalnie to jest tak, że naprawy są 20-30% drozsze niz standardowej marki typu Renault, ale rzadziej cos sie dzieje - mam wrazenie, ze to wszystko jest lepszej jakosci i bardziej przemyslane.

Zaloz sobie bezpieczny budzet w wysokosci 3-4k na ewentualne naprawy i nie powinienes miec problemu.
  • Odpowiedz
@bruhh: @ScaRRyMaN: @Dooopahshjasx: @victor89: wracając do tematu to znalazłem taki artykuł https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-warto-kupic/uzywane-bmw-serii-1-emocje-kontra-rozsadek/q6qeg2b
który jest kompletnym zaprzeczeniem tego co pisaliście tutaj xD ogólnie piszą, że diesle to kiła i mogiła i lepiej nie dotykac, za to polecają silniki benzynowe lol

Mówicie, że diesle są git, to jakie uważacie za najbardziej udane? tylko zeby nie mial wiecej niz te ~170KM. Roczniki 2004-2009 max. budżet ok. 15k
  • Odpowiedz
@mmenelica: Zaczniemy od benzyn.

Od początku produkcji do 2007 roku (miesiąca nie znam) w E87 stosowane benzynki to stare silniki na pośrednim wtrysku. 1.6 muł i dużo palił, 2.0 dawał radę ale też palił całkiem sporo. Przez długi czas sprawowały sie świetnie jendak lata i przebieg robią swoje i wyszło że słabymi punktami są pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe powodujące nadmierną konsumpcję oleju. Reszta to normalna eksploatacja. Oczywiście to wszystko da się naprawić w całkiem znośnych pieniądzach, kwestia ceny początkowej. Poza tym jest kilka fajnych miejsc w polsce gdzie zaopiekują się takim bmw i postawią go na nogi.

Od 2007 roku zaczęli wkładać benzyny na bezpośrednim wtrysku. Kod N43. Pierdzieli się tam wszystko. Najczęstsze i najbardziej kosztowne usterki to pompy wody (~1,5k) które są elektryczne i umiejscowione głęboko. Cewki padają praktycznie co dwie wymiany oleju. Świece też. Problem z sondą NOX (u----i tak samo niepewne a nówki ok 3-4k). Problemy z wtryskiwaczami (nowe 5k), z pompą wysokiego ciśnienia (~5k) i wiele innych których juz nie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mmenelica: jak chcesz święty spokój ale starszy technicznie silnik to kup 2.0d 163hp z silnikiem M47. Tam zdycha tylko turbo, które kosztuje grosze a każdy mechanik zrobi ci to od ręki.

Jeżeli chcesz nowszy silnik, z lepszą kultura pracy oraz spalaniem to kup N47 177hp, robisz rozrząd za 3000zl i smigasz bez problemów kolejne 300tys.
  • Odpowiedz