Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#b2b #dzialalnoscgospodarcza #laptopy

Kupując laptopa w jakimś #xkom lub #rtveuroagd jeśli przyjdzie mi z martwymi pikselami to normalnie nie podlega wymianie (do iluś pikseli). Ale dzięki temu, że kupujemy na odległość, to można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu 14 dni.

Ale jak kupuję na fakturę, to nie obowiązuje ta możliwość zwrotu.

Dobrze rozumiem? Czyli muszę zdecydować czy wolę oszczędzić kilkanaście procent (VAT i wliczenie w koszty) czy mieć możliwość zwrotu w razie martwych pikseli?

Co byście wybrali? Chodzi o laptopa za 4-5k.
  • 19
@mk321: No to jest problem kupowania na fakture. Nie ma zwrotu 14 dni. Kiedys jeszcze sie robilo ze fakture brales pozniej. Teraz z nipem na fakturze to nie wiem. Mozliwe ze bierzesz na paragon niech wpisza nip. Jak wszystko jest git to prosisz o wymianke paragonu na fakture.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kaczmajster: myślisz nie będą mi problemu robić, że chcę rozpakować przed kupnem i nie będą marudzić, że albo nie mają gdzie podłączyć albo nienaładowany albo po rozpakowaniu to już nikomu nie sprzedadzą?

I czy martwe piksele od razu będą widoczne? To nie wychodzi dopiero po kilku dniach? A nawet jak to ciężko w sklepie sprawdzić, bo trzeba by jakiś program zainstalować, żeby wyświetlić plansze z różnymi kolorami. A jak jeszcze kupuję
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@michu_13: no komputer dla programisty to raczej bezpośrednio związane z działalnością.

Ale głupie to jest. Bo jakby nie było bezpośrednio związane z działalnością, to bym nie mógł tego kupić na firmę, bo by skarbowy się przyczepił, że nie związane z działalnością. Czyli w rzeczywistości wszystko co się kupuje musi być związane i w efekcie przedsiębiorca nic nie może zwrócić.
@mk321: tu fragment z drugiego artykułu

"Upraszczając powyższe, jeżeli przedsiębiorca dokona zakupu towaru dla swojej działalności, a nie ma fachowej wiedzy o danym towarze, to jest traktowany jak konsument. Zatem, może odstąpić od umowy i zwrócić towar kupiony na firmę w terminie 14 dni. Żeby zaistniało takie prawo muszą wystąpić razem następujące warunki:
1. przedsiębiorca prowadzi działalność w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej (tzw. JDG - prawo nie dotyczy spółek, nawet
@mk321: nie będą robić problemów, wręcz muszą na Twoje życzenie zaprezentować działanie sprzętu, jeśli to dell bez systemu to klikając klawisz D a następnie włącznik uruchomisz display test i pokaże ci podstawowe kolory rgb po kolei. Druga sprawa, bad pixel to zwyczajnie wypalony pixel więc może się pokazać po 1 dniu, 2 dniach albo 5 latach, może się nie pokazać też w ogóle. Kup laptop 15,6 FHD, ze standardowym odświeżaniem i
@mk321: w laptopach bardzo rzadko zdarzają się martwe pixele.
Ogólnie mogą sie pojawić po nawet kilku latach (u mnie w laptopie po 5 latach wyszło 8 martwiaków xd).
Może się też zdarzyć że jak kupisz i będzie miał martwiaka to nie znaczy że on zostanie na zawsze. Może zniknąć po jakimś czasie, po prostu matryca musi się "nagrzać".
@mk321: xkom chyba pozwala na zwrot 14 dni nawet przy zakupie na firmę. Ale tez wiele sklepów pozwala na to ze bierzesz najpierw na fakturę na na osobę a potem jak sprzęt ci się podoba to robią korektę faktury na firmę.
@mk321: Przypominam o zmianie przepisów dla JDG od 1 stycznia 2021

Po 1 stycznia 2021 roku przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą będą mogli skorzystać z prawa zwrotu towaru zakupionego na odległość, na takich samych prawach, jak obecnie osoby fizyczne.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@shooter85: dzięki za przypomnienie. Tak, weszło, ale z tym wyjątkiem, że zakup nie może bezpośrednio dotyczyć:

Prawo zwrotu będzie przysługiwało przedsiębiorcy tylko wtedy, kiedy umowa, którą zawarł ze sprzedawcą nie miała charakteru zawodowego.


@michu_13: według tego jednak ktoś kto pisze teksty na komputerze nie może zwrócić. Czyli programista też.

Jeśli przedsiębiorca zajmujący się pisaniem tekstów kupi w sklepie internetowym laptopa, to nie będzie miał prawa zwrotu tego towaru.


https://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/1-stycznia-2021-wazne-zmiany-w-prawie-konsumenckim-na-co-powinny-przygotowac-sie-sklepy-internetowe
@mk321: jest to dla mnie jeden z najgłupszych przepisów. Zepsuty laptop nabywany jako osoba fizyczna, a zepsuty laptop nabywany jako DG to nadal ten sam pierd***** zepsuty laptop. (°° .