Wpis z mikrobloga

Potrzebuję drobnej porady prawnej (za pewne i tak nie obędzie się bez rzecznika konsumentów).

Pod koniec grudnia 2020 zakupiłem na proline.pl kartę graficzną za 900zł. Na miejscu okazało się, że karta nie działa poprawnie, odesłana do sklepu, 4 tygodnie oczekiwania na potwierdzenie od producenta. Okazała się faktycznie uszkodzona. Od samego początku zaznaczałem, że nie interesuje mnie zwrot gotówki (dla osób nie w temacie - ceny kart graficznych ostro poszybowały w górę, aktualnie ten model do kupienia za 3000zł). Sklep bez zapowiedzi wysłał mi korektę faktury i pyta się na jaki numer konta zwrócić pieniądze.

Na tą chwilę, faktycznie nie mają w asortymencie tej karty ale sytuacja może się zmienić w przeciągu kilku tygodni. Zaproponowałem im też wymianę na inny model, o podobnej, nawet delikatnie gorszej specyfikacji. Od sklepu ciągle słyszę narrację, że zwracają gotówkę bo "najrozsądniejszą opcją z biznesowego punktu widzenia (ograniczanie strat) dla obu stron jest taka właśnie forma rozliczenia (korekta). W przeciągu najbliższego miesiąca mogą się pojawić karty lub się nie pojawią - ja nie mogę sobie pozwolić na gdybanie."

Czy taka decyzja ma podstawę prawną? Mogę wymagać wymiany/naprawy a nie gotówki?

#prawo #poradyprawne #rzecznikprawkonsumenta #kartygraficzne #gpu #sprzetkomputerowy
  • 4
@templlar:

Art. 561 [Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad, usunięcie wady]
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej