Wpis z mikrobloga

#klimatyzacja #multisplit #urzadzajzwykopem #mieszkanie #mieszkaniedeweloperskie #pytanie

Mireczki doradźcie, bo jestem zielona w temacie klimatyzacji. Czekamy z niebieskim do grudnia na oddanie kluczy do mieszkania deweloperskiego w stanie surowym. Mieszkanie 80m2, salon z kuchnią, 2 sypialnie, biuro, 2 łazienki. Mieszkanie na ostatnim piętrze więc będzie się grzać w gorące dni.
I wobec tego mam kilka pytań...

Po 1. czy w ogóle warto kupować i montować klimatyzację w mieszkaniu? Wolę to zaplanować wcześniej póki będzie w surowym stanie i łatwiej będzie cokolwiek kuć. Warto dodać że oboje z niebieskim głównie pracujemy zdalnie i nie planujemy tego zmieniać w dalszej przyszłości, także czasami w upalne dni jest ciężko żyć :D czy może jakieś urządzenie przenośne wystarczy?

2. Jakie to są mniej więcej koszta, żeby to było porządne? Nie chcę na takim czymś cebulić

3. Z tego co do tej pory wyczytałam, to przy takim metrażu i ilości pomieszczeń warto pomyśleć o multitplit? Jak już mam robić to we wszystkich pokojach i salonie. Nie chcę np. rozwiązania żeby montować w jednym pokoju, w innym nie i zostawiać otwarte drzwi żeby się schłodziło w obu. Tym bardziej że hol jest trochę pokrętny i chłodne powietrze by nie dotarło pewnie za bardzo.

4. jednego nie rozumiem do końca, jak się ze sobą łączy te stacje z agregatem? Da się jakoś łatwo ukryć wszelkie przewody i rurki - czy co to tam jest - tak żeby tego nie było widać? Ale bez konieczności robienia podwieszanego sufitu, bo średnio mi się to podoba. I bez maskownic. Można to jakoś ukryć w ścianie albo listwie przysufitowej, albo inne estetyczne rozwiązanie?

5. Jeszcze jedno pytanie, zakładając że agregat byłby na tarasie, to co się robi wtedy z kapiącą wodą? Ona po prostu sobie ścieka z balkonu czy to trzeba jakoś zabezpieczyć?
  • 7
  • Odpowiedz
@lady_katarina: 1. zdecydowanie warto, ale tylko stałą jednostkę, nie ma co się bawić w przenośne.