Wpis z mikrobloga

Macie jakieś argumenty?


@Mexii: Argument jest taki że przy hamowaniu silnikiem, wtryskiwacze paliwa nie otwierają się :)

Już w takich nowoczesnych (hehe... z lat 70/80+) gaźnikach zazwyczaj był zawór hamowania silnikiem, który zatrzymywał dopływ paliwa do silnika.

Jedyne silniki które wymagają dostarczania paliwa przy hamowaniu silnikiem to klasyczne dwusuwy smarowane mieszanką - te muszą pobierać paliwo bo wał korbowy jest nim smarowany.
Uważa, że auto które porusza się z górki na biegu nie ma spalania zero, mówi że silnik pracuje to musi coś palić. Macie jakieś argumenty?


@Mexii: Zależy czy hamuje silinikiem czy nie. Są takie ficzery w niektórych skrzyniach automatycznych, ze przy swobodnym toczeniu się, przy puszczonym gazie auto toczy sie na luzie i nie hamuje silnikiem, czyli silnik spala dawke biegu jałowego. Dopiero po wciśnieciu hamulca właczany jest bieg i rozpoczyna
Czasem silnik jest mocno zimny to odcinanie paliwa jest uruchamiane przy wyższych obrotach. A tak to silniki z wtryskiem i niektóre gaźniki miały taką funkcje od lat. Nawet proste aftermarketowe sterowniki mają taką funkcje: https://motorsport-electronics.co.uk/onlinehelp/html/8211.htmlCzęsto też skanery obd w danych mają pokazywane co silnik w danej chwili robi z paliwem i jest tam wyróżnione cut-off czy nawet patrząc na czas wtrysku można zobaczyć, że pojawia się tam 0, gdy się hamuje silnikiem
biskup2k - Czasem silnik jest mocno zimny to odcinanie paliwa jest uruchamiane przy w...