Pytanko, po rozgrzaniu silnik zaczyna dymić spod kolektora ssącego (zdjęcie poglądowe) dym bezwonny i leci po przegazowaniu, po jakimś czasie przestaje dymić, albo dymi non stop, do mechanika jedzie dopiero za tydzień w poniedziałek, VW bora 2.3 agz #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta #vag #motoryzacja
@brakloginuf no właśnie chyba nie kapie, bo pokrywa zaworów była ściągana i jest nowa uszczelka, a problem pozostał, ten dym nie pachnie olejem ani płynem chłodniczym i leci spod prawej części kolektora (bliżej korka wlewu oleju) już nie wiem co mam z tym robić, bo wstyd, jak mi na światłach dym spod maski zaczyna lecieć (╥﹏╥)
@Waderra tylko skąd ta para wodna.... Najczęściej dymić zaczyna po depnieciu do 4k rpm, później dymi jeszcze przez jakiś czas i dym znika, a potrafi zacząć dymić na jałowych obrotach bez przegazowania
@Heady1991 na pewno bezwonny? Nie masz covida? Jak jest zimno to para wodna z powietrza osadza się na metalowych częściach (bloku silnika itd) z łatwością, a jak nagrzejesz silnik to paruje... Muszę tłumaczyć podstawy fizyki?
@Waderra ale dymi z jednego miejsca, nie mam covida ( ͡º͜ʖ͡º), czy auto stoi kilka godzin, czy kilka dni jak ostatnio, to ZAWSZE zaczyna dymić z tego samego miejsca pod tym kolektorem
@Heady1991: Jedyny bezwonny "dym" w motoryzacji to para wodna :)