Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
W moim sportowym-turyście kończy się przedni kapeć. Z przodu mam metzelera roadteca Z6 z tyłu Z8, czyli opony stricte szosowe.
Rozważam wsadzić na przód sportowa serie M, aby uzyskać większą przyczepność kosztem szybszego zużycia.
Próbował ktoś takiego połączenia?
#motomirko #motocykle
  • 20
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@amath: jakieś badanie czy tylko subiektywna opinia? Na forach wiele osób jeździ z oponami z 2 różnych marek i nie narzekają. Temat mnie zaciekawił, bo mnie mogę znaleźć rzetelnych dowodów na obalenie tezy.
@amath: Ja tam sporo przelatałem na dziwnych zestawach i jeszcze żyję.
Z drugiej strony nigdy nie twierdziłem że jakoś przesadnie używam mózgu :-)
Z trzeciej jakby chciał mieszać Racetec z ulicznymi to na pewno zły pomysł, ale cywile z cywilami?
@Feler_Lumpex
Ogólnie to się da tylko efektu pod tytułem szybkość nagrzewania przód/tył przewidzieć się nie da, czyli konsekwencje wyboru musisz wziąć na własna d... O odprowadzanie wody bym się mniej martwił
@Man_of_Gx no siema ( ͡º ͜ʖ͡º) tu jest dużo to zależy, jak jeździ na kwadratowo i generalnie nie ogarnia to niech sobie miesza ( a skoro zadaje takie pytanie to pewnie tak jest ) jak upalasz i latasz na ostro to nie zadajesz taki pytań - koło się zamyka ( ͡º ͜ʖ͡º)

Nie znam tej gumy, ale na przyklad sportowej pirelki w
@Man_of_Gx: idąc dalej ( ͡° ͜ʖ ͡°) dużo latałem na sportowych pirelkach sc 1/2/0 fajna guma, ale raz że musiała być bardzo dobrze dogrzana, a nawet dogrzana zachowywała się charakterystycznie, w złożeniu tak sobie lubiła 'pływać' no i bardzo nie lubiła wody jak to pirelka.

na kacie fabrycznie miałem założone scorpion traile i od razu chciałem zmieniać znając zachowanie innych pirelek, wyszedłem z założenia, że do 'turystyki'
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@amath: Pan "ogarniający" który nie potrafi udowodnić dlaczego, ale potrafi wykryć przez internet nowicjusza. Standardowe zagranie Xd

W suchych ciepłych warunkach sportowe opony znaczenie szybciej łapią temperaturę niż tour.
Tu zasadnicze znaczenie mają warunki atmosferyczne i klimat. W przypadku deszczu, niskiej temperatury czy krótkich odcinków rolę odwrócą się na niekorzyść sporta.
Wszytko powyżej to domniemania, które nie mają potwierdzenia w praktyce.
To jak z mitem o wieku opony, gdzie wszyscy twierdzą
@Feler_Lumpex: powiem tak, kiedyś mi się chciało takie dyskusje prowadzić teraz mi się nie chce :)

chcesz pogadać ? przyjedź na zlot wykopowy / paciakowy to pogadamy :)

a na razie czytaj dużo mądrych rzeczy dalej :)
@amath: Sprzedasz bo jesteś miętka kaczuszka :-)
Jak całe to pokolenie :-)

Gx
PS Zostaw, po mojemu K1 to jednak punkt w historii, może nie jest to legenda światowa na miarę Duc 916 ale w kategorii japsów cos koło tego.
@Man_of_Gx: kurde zrobiłbym, ale nie ma kiedy :/ no pomyślę, ale jak sprzedam to komuś znajomemu żeby z zasięgu nie uciekło ( ͡° ͜ʖ ͡°) K1 to K1 :) to było moto, dajesz w pędzel i nie wiesz czy pójdzie na gumę czy tyłem rzuci ( ͡° ͜ʖ ͡°) kiedyś to były czasy tera te kontrole trakcji powymyślali i już małpa umi kurła
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@amath: akurat M3/M5/M7 mają taki sam bieżnik jak z8. Ta sama firma, inne mieszanki do nieco innych celów. Z8 chyba nie ma po prostu miękkich boków, ale to już nie pamiętam.

Miałem M3 przód + Z8 tył i póki miałem bieżnik na obu to działało całkiem normalnie.
@Feler_Lumpex: ogólnie to zagadnienie zachowania się takich czy innych opon w zależności od pogody nie jest takie proste bo np. IMO najlepszą oponą jeśli chodzi o wypychanie wody jest torowy szybkoskręcający przód, a taki np. sportec potrafi przy +5 lekko mokrym całkiem dobrze hamować za to nie da się odkręcić gazu bez uślizgu.
amath ma swoje racje w tym co pisze.

Gx