Wpis z mikrobloga

Takie General Motors dla przykładu wydaje średnio 3mld dollarów rocznie na reklamy. Tesla natomiast wydaje dokładnie 0. Tesla nie musi tego robić... Tesla promuje się sama.

Tesla tak zaoszczędzone pieniądze, może wrzucić w wiele innych rzeczy. Za połowę budżetu reklamowego GM kupiła sobie bitcoiny... a reklamy pewnie dostała więcej niż GM. I tak to się kręci...

Kolejny świetny przykład... najprawdopodobniej(??) darmowa reklama Tesli na coinmarketcap, najbardziej popularnej witrynie do śledzenia kursów crypto.

Ciekawe ilu hodlerów stwierdziło...

a może z tych dziesięciu/kilkudziesięciu/setek bitcoinów, które hodluje, kupie sobie jedną Teslę, jak już wkrótce umożliwią bezpośrednią płatność w BTC...


Myślę, że nie mało.

#tesla #bitcoin #gielda #kryptowaluty
źródło: comment_1612888099N41mo9aWxgSsVceqBNIypD.jpg
  • 25
@czysty_start: Tesla nie jest w stanie wyprodukować wystarczająco dużo aut, by pokryć zapotrzebowanie rynku. Tak jest od lat. Mogli by i 10 mld wydać na reklame, ale to nie sprawiło by, że więcej aut zjechało by z taśmy. Więc.... ty i osoby, które radośnie Cię plusują... @100x, @dzosuaa, @bartiprog, @przeciwko78, @theromanpolan chyba nie rozumiecie zaistniałej sytuacji ;)
linia produkcyjna nie pomoże. Brakuje baterii


@abraca: @anonimowy_programista: linia produkcyjna by pomogła gdyby Tesla najpierw postawił tymczasową , tak jak wszyscy producenci robią , chciał zaoszczędzić to teraz klepie ręcznie przez co internet jest pełen historii jak nowa tesla ma żle dopasowane panele

a co do depozytu tak jest na miejscu ale nie jest na miejscu obiecywanie dostaw których nie ma przez co klienci odsprzedają miejsca w kolejce

a baterie
@anonimowy_programista: tesla dziala na gross margin 20%, net margin 6%
troche wyzej niz branza ogolnie
konkurencja do Telsi dopiero przyjdzie
maja sprzedaz na poziomie 20 mld USD, wycene na poziomie 800 mld
zakladajac ze w ciagu 5 lat zwieksza sprzedaz 10 krotnie i nie spadnie im marza mimo konkurencji ktora nadciaga.
bede notowac net profit na poziomie 12 mld
wycena obecna 800 mld daje PE na poziomie 67 przy bardzo optymistycznych
nie spadnie im marza mimo konkurencji ktora nadciaga


@151346136: w 2030 roku spodziewaj się gross margin w wysokości 50-60%. Tesla auta będzie sprzedawać z minimalnym zyskiem, odsyskując wszystko na softwarze. Dzięki czemu zakup Tesli to będzie nobrainer, bowiem nikt inny nie będzie w stanie się zbliżyć do nich.

bede notowac net profit na poziomie 12 mld


zapomniałeś o Tesla Energy i dochodach za FSD.
Tu nie ma zadnych watpliwosci, ze Tesla jest przewartosciowana, to banka.


@151346136: a co z zapowiadanym licencjonowaniem oprogramowania, dostarczaniem zespołów napędowych i baterii innym producentom? taka IZERA weźmie to z pocałowaniem ręki i w hurtowych ilościach... General Motors nie ma niczego porównywalnego do zaoferowania.
@anonimowy_programista: nawet firmy ktore maja gross margin na poziomie 60% czyli strickte technologiczne firmy nie sprzedajace trwalych aktywow, nie majace fabryk itp itd notujace regularne wzrosty po 40-60% nie maja takich wycen. Mimo, ze sa duzo mniejsze i w zwiazkuz tym maja wiekszy potencjal wzrostu.

Tesla jest banka nawet w takiej lidze, mimo, ze w niej nie gra.

Ta wycena bazuje na idealnym scenariuszu dla Tesli. Ze beda robic te 50-60
Ja jestem ogolnie przyzywczajony do absurdalnych wycen. Taki stan rynku, kto stoi obok ten przegrywa.
Ale nawet przy tych absurdalnych wycenach Tesla sie wybija
po 40-60% nie maja takich wycen.


@151346136: nadal nie rozumiesz skąd taka cena się bierze. Z pewności, że Tesli nikt nie podskoczy przez najbliższe lata. Po prostu ludzie są w stanie płacić premium za bardzo dużą pewność, że Tesla za 3-5 lat bedzie stała dużo lepiej. Tak bardzo jak konkurencja jest w dupie to się w głowie nie mieści.

Tak to obecnie wygląda. Jak Tesla miała 17% to wszyscy mówili, że
źródło: comment_1612894852E0rR8U8K0lttixwuYdMXXE.jpg
nadal nie rozumiesz skąd taka cena się bierze


@anonimowy_programista: no przeciez napisalem, ze rozumiem, to banka

Tak bardzo jak konkurencja jest w dupie to się w głowie nie mieści.


@anonimowy_programista: Czyli wedlug Ciebie w przyszlosci bedzie tylko Tesla, nie bedzie konkurencji, bo bedzie tak daleko w dupie, ze nikt nie kupi nic innego niz Telsa
100% market share?

Moze tak, kto wie. Przekonamy sie.
Ale wydaje mi sie to malo
Tesla, nie bedzie konkurencji, bo bedzie tak daleko w dupie, ze nikt nie kupi nic innego niz Telsa

100% market share?


@151346136: myślę, że 30%-40% rynku jest w ich zasięgu. Oczywiście, większość będzie jeździła we flotach.

Przewaga bedzie malec, tak jest zawsze, gonic jest latwiej. Inni beda kopiowac. itp itd


zapominasz, że Tesla w przeciwieństwie do wszystkich innych będzie miała najlepszy efekt skali.

Możesz mi wymienić jakie firmy obecnie gonią Amazona?
Możesz mi wymienić jakie firmy obecnie gonią Amazona? Bo powinno im być dość łatwo według Ciebie.


@anonimowy_programista: alibaba, JD, etsy, shopify
konkurencja dla AWS jest MSFT Azure

Ale to nietrafione porownanie, bo Tesla jest na rynku aut, gdzie jest mnostwo wielkich firm i ona zwyczajnie nie zdechna wszystkie tylko z tego powodu, bo silnik spalinowy idzie w odstawke. Samochody to nie jest silnik, ale tez zawieszenie, karoseria, bezpieczenstwo i masa innych
@151346136: Ta wycena jest bańką tylko i wyłącznie w przypadku gdy liczysz że w ciągu pięciu lat nic z poniższych im się nie uda:
- produkcja baterii na potrzeby przemysłu i powiązane z tym zyski z algorytmicznego handlu energią elektryczną,
- produkcja paneli słonecznych,
- wprowadzenie autonomicznej jazdy i subskrypcji na nią,
- sprzedaż subskrypcji na FSD do samochodów innych marek,
- udostępnianie sieci ładowarek innym producentom,

Na ile % oceniasz
@abraca: w każdym z tych obszarów będą mieli konkurencję
Mają obecnie przewagę w technologi baterii, ale ta będzie zanikać
W panelach nie mają przewagi, nie było ich tutaj.
Autonomiczna jazda jak na razie nie idzie zgodnie z planem. I tu też zakładasz, że tylko im się uda, że nie będzie konkurencji i presji na marże.
Sieci ładowarek powstaną i już powstają jak grzyby po deszczu, to nie będzie wysokomarżowy rynek.

Żeby
Żeby uzasadnić ich wycenę, muszą mieć monopolistyczną pozycją na rynku wysoko marżowym.


@151346136: a niby czemu?

Amazon gdy był wyceniany po raz pierwszy na $800b (okolice 2018 roku):

- był liderem na w ogóle nie zmonopolizowanym rynku usług chmurowych w IT, wysokomarżowy rynek ale to w najlepszym wypadku oligopol trzech firm, daleko mu do monopolu. AWS miał tam może 40% market share i to licząc tylko "chmurę" a nie całość IT
@gatineau: Amazon nigdy nie był wyceniany wyżej Sales to Price niż 5
Jak wspominałem Telsa ma ten wskaźnik na poziomie 40.
Tesla sie wyceniana 8 razy wyżej, niż Amazon kiedykolwiek był w porównaniu do sprzedaży.
Naprawdę Tesla ma 8 razy lepsze perspektywy niż Amazon kiedykolwiek miał?

e-commerce to nie był i nie jest niskomarżowy biznes. To nie są marże na pozimiomie AWS, ale nie było niskie

I Amazon można śmiało powiedzieć,
Poza tym, uzasadniasz obecną wycenę Tesli biznesem,


@151346136: ja nie uzasadniam żadnej wyceny. Twierdzę jedynie że poniższe zdanie jest nieprawdą:

Żeby uzasadnić ich wycenę, muszą mieć monopolistyczną pozycją na rynku wysoko marżowym.


Wycena jest z kosmosu ale posiadanie monopolistycznej pozycji na rynku wysoko marżowym nie jest wymagane żeby ją uzasadnić
Telsa nie ma 50-60% margin, nie gra w tej lidze, w tym momencie ma 20-25%


@151346136: z drugiej strony ma revenue growth na poziomie 30% rdr przy bazie $31b. Jest jakikolwiek inny biznes na świecie z takimi statsami żebyśmy mogli porównać? W branży automotive na pewno nie.

Ale rozszerzmy na ogólnie szeroko pojęty manufacturing. Choć jeden taki biznes? Niestety Tesla wydaje mi się totalnym rodzynkiem, całkowicie unikatowym biznesem. Stąd porównanie z