1. Samochód nie odpalił (rozrusznik nawet nie zakręcił), poszedłem odczepić akumulator do ładowania, jednakże słyszałem jakieś ciche syczenie z niego. To syczenie dochodzi z okolic gdzie jest taka rurka wąska karbowana i ona jest podłączana do skraplania czegoś tam (to fabryczny jeszcze akumulator Clio). I z łączenia tej rurki takie bąbelki jakby się wydobywały. Coś się złego dzieje?
2. Jak miernikiem z grafiki zmierzyć poziom naładowania akumulatora? Na którą pozycję ustawić to pokrętło? I ile V powinien mieć akumulator który jest zdolny do zapłonu auta benzynowego?
@Panda1112 tym miernikiem nie zmierzysz poziomu naładowania, możesz jedynie sprawdzić napięcie, orientacyjnie da to informacje czy Aku jest sprawne. Powinno być ponad 12v. Żeby sprawdzić poziom naładowania musisz zmierzyć gęstość elektrolitu albo kupić jakiś miernik elektroniczny. Syczenie to normalna sprawa z tą rurka służy do odpowietrzania celi, czasem może wylecieć przez nią nadmiar elektrolitu, więc uważaj.
Akumulator ładuj 1/10 prądu jego pojemności. Czyli akumulator 100 ampero godzin ładujesz prądem 10a. Całkowicie
@PanKracy582 nie gotujący, aku nie może być gorące przy ładowaniu, lekko ciepłe tak. To, że cicho syczy czy lekko bulgocze jest normalne przy ładowaniu. Czasami zdarzy się, że coś wycieknie z tej rurki, po to ona jest.
@bartiprog: @PanKracy582: @LRF1000W: Prezent po zmarłym wujku ( ͡°͜ʖ͡°) U "ruskich" ponoć kupił - na targu. No ale jak zmieniłem na 250 wyskoczyło tyle:
1. Samochód nie odpalił (rozrusznik nawet nie zakręcił), poszedłem odczepić akumulator do ładowania, jednakże słyszałem jakieś ciche syczenie z niego. To syczenie dochodzi z okolic gdzie jest taka rurka wąska karbowana i ona jest podłączana do skraplania czegoś tam (to fabryczny jeszcze akumulator Clio). I z łączenia tej rurki takie bąbelki jakby się wydobywały. Coś się złego dzieje?
2. Jak miernikiem z grafiki zmierzyć poziom naładowania akumulatora? Na którą pozycję ustawić to pokrętło? I ile V powinien mieć akumulator który jest zdolny do zapłonu auta benzynowego?
#akumulator #motoryzacja #mechanikasamochodowa #elektronika #samochody #elektryka
Syczenie to normalna sprawa z tą rurka służy do odpowietrzania celi, czasem może wylecieć przez nią nadmiar elektrolitu, więc uważaj.
Akumulator ładuj 1/10 prądu jego pojemności. Czyli akumulator 100 ampero godzin ładujesz prądem 10a. Całkowicie
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
No i wiedziałem, że zasypiecie mnie rzeczami o
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Po lewej te cyferki były czerwone, więc myślałem, że tak jest dobrze.
Natomiast + na mierniku dałem do + na akumulatorze.
Komentarz usunięty przez autora
A czy z takich 8V ma szanse powstać po pełnym cyklu na CTEKu (ten mityczny program Recond)?