Czy odpalanie samochodu co 2-3h na dużym mrozie -15/-20 stopni na 5-10 minut ma sens by przewody ani elektronika nie zamarzła? Czy jest to bezsensowne działanie na szkodę akumulatora? Dodam, że aku wymieniany na nowy przed zimą.
@brednyk żeby te przewody albo elektronika zamarzła musiała by tam być woda, a jak będzie woda to i tak będzie w dupie, i tak ( ͡º͜ʖ͡º) Według mnie nie ma sensu bo zamordujesz rozrusznik i akumulator ¯_(ツ)_/¯
@goferek: @XNiemcu: @slavoy: @WykopanyDzon dzisiaj miałem problem z odpaleniem samochodu przy -21 stopni. Rozrusznik w ogóle nie kręcił a stacyjka ciężko chodziła.
@brednyk męczysz auto niepotrzebnie. Nic tak nie zużywa silnika jak odpalanie na mrozie kiedy olej jest jeszcze gęsty. Odpalaj wtedy kiedy masz gdzieś jechać, w końcu auto jest dla ciebie a nie ty dla auta. -15 to nie są jakieś ekstremalne temperatury.
@brednyk mówisz nowy aku i nie kręcił? Lepiej sprawdź napięcie na zimno (> 12.2 V na mrozie) i po odpaleniu czy masz dobre ladowanie (~14.3 V) bo tak raczej nie powinno być.
@brednyk ale to chyba tuż po zgaszeniu ( ͡°͜ʖ͡°) Nie no, jest gites. Powinien kręcić jak szalony. Może jakiś problem z rozrusznikiem, np. często jest słaby kontakt z masą.
Czy jest to bezsensowne działanie na szkodę akumulatora? Dodam, że aku wymieniany na nowy przed zimą.
Samochód napędzany benzyną. Nie garażowany.
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #elektronika
Komentarz usunięty przez autora
@brednyk: Nie.
szacuneczek
Właśnie zmierzyłem i ma 12,93V bez odpalania
@brednyk ale to chyba tuż po zgaszeniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie no, jest gites. Powinien kręcić jak szalony. Może jakiś problem z rozrusznikiem, np. często jest słaby kontakt z masą.
@brednyk: ma sens, zresztą najlepiej pal go co godzinkę, tylko żeby sprawdzić czy odpala. Nie musisz grzac az 10minut #pdk