Wpis z mikrobloga

Sportowe lata 90. S03E10: Integra Type-R

Na ostatni odcinek trzeciego sezonu Sportowych Lat 90. zostawiłem najlepsze auto z przednim napędem jakie kiedykolwiek powstało, ze złotych czasów japońskiej motoryzacji.

Topowa odmiana trzeciej generacji Integry zadebiutowała w 1995 roku i była pomyślana wyłącznie o osiągach, komfort był żadnym tematem. Wzmocniono podwozie dodatkowymi spawami wokół kolumn tylnych amortyzatorów, utwardzono i obniżono zawieszenie o 15mm, zwiększono średnicę tarcz hamulcowych z przodu i tyłu, zamontowano szperę typu Torsen mającą zmniejszyć podsterowność, usunięto klimatyzację, dodano specjalne alufelgi z lekkiego stopu, o 10% cieńszą przednią szybę, ręcznie budowany silnik z ręcznie polerowanym dolotem oraz zmniejszono izolację dźwiękową. Siedziało się na lekkich fotelach Recaro, a w rękach trzymało kierownicę Momo. Tak przygotowany samochód ważył około 1100 kg.

W europejskim Type-R silnik to B18C6 1.8 16V DOHC VTEC o mocy 190 KM. Do setki rozpędzał auto w 6,7 sekundy, a maksymalnie do 233 km/h. VTEC załączał się przy 5900 obrotach, a odcięcie przy 8600 obrotach. Obrotomierz wyskalowany był do rzetelnych 10000 obrotów, jak przystało na japoński motocykl, a nie samochód osobowy do jazdy po mieście. Turbosprężarka? A co to jest? My idziemy naszą drogą - lekki silnik o niewielkiej pojemności, który kręci się wysoko.

Type-R dawał się łatwo i dowolnie modzić, pozwalając na szokujące wzrosty mocy, co jednak sprawiło, że znalezienie egzemplarza bez przeróbek jest praktycznie niemożliwe. Upodobali go sobie młodociani amatorzy wyścigów ulicznych i tak już będzie zawsze kojarzony, pewnie przez występowanie w znakomitym anime Initial D, gdzie walczył z Mazdą RX-7 na przełęczy, a niechińskobajkowcy rozpoznają go w kultowym filmie Szybcy i Wściekli, gdzie został uwieczniony w wyścigu ulicznym z Civiciem, RX-7 i Eclipsem (jednak występując jako Acura, bo to USDM).

Europejski Type-R miał charakterystyczne oczy pająka, natomiast można spotkać również takie z lampami jednolitymi. Nie dotarłem do informacji, czy w Europie ten model przeszedł jakiś lifting. Niemniej jednak można spotkać je bardzo często i w takiej konfiguracji - wówczas zalecam rozmowę z właścicielem, czy targał auto z Japonii, czy też dłubał przy nim samodzielnie. Zawsze warto zapytać, bo ciekawa historia związana z takim autem jest niemal gwarantowana!

To szczytowe osiągnięcie inżynierów Hondy, zaraz obok NSXa i trochę młodszego S2000.

#rzetelnafura -> polecam obserwować
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #honda #jdm #jdmboners

Zapraszam do głosowania w ankietce poniżej:
DerMirker - Sportowe lata 90. S03E10: Integra Type-R

Na ostatni odcinek trzeciego ...

źródło: comment_1612675586K8jIRlbnFQLyfbciBSg24i.jpg

Pobierz

Czym byś jeździł/a?

  • Subaru SVX 5.7% (100)
  • Lancia Kappa coupe 4.1% (71)
  • Honda Legend coupe 4.7% (82)
  • Lexus SC 6.7% (117)
  • Mitsubishi 3000 GT 18.2% (319)
  • BMW E31 15.4% (269)
  • Nissan 200SX 21.7% (380)
  • Honda CRX II 4.0% (70)
  • Audi 80 B3 coupe 7.2% (126)
  • Honda Integra Type-R 12.2% (214)

Oddanych głosów: 1748

  • 51
W europejskim Type-R silnik to B18C6 1.8 16V DOHC VTEC o mocy 190 KM. Do setki rozpędzał auto w 6,7 sekundy


@DerMirker: wokół tego auta była taka legenda, że pamiętam jak bardzo się zdziwiłem że to auto miało fabrycznie takie przyspieszenie. Spodziewałem się jakichś 5 sekund.