Na ostatni odcinek trzeciego sezonu Sportowych Lat 90. zostawiłem najlepsze auto z przednim napędem jakie kiedykolwiek powstało, ze złotych czasów japońskiej motoryzacji.
Topowa odmiana trzeciej generacji Integry zadebiutowała w 1995 roku i była pomyślana wyłącznie o osiągach, komfort był żadnym tematem. Wzmocniono podwozie dodatkowymi spawami wokół kolumn tylnych amortyzatorów, utwardzono i obniżono zawieszenie o 15mm, zwiększono średnicę tarcz hamulcowych z przodu i tyłu, zamontowano szperę typu Torsen mającą zmniejszyć podsterowność, usunięto klimatyzację, dodano specjalne alufelgi z lekkiego stopu, o 10% cieńszą przednią szybę, ręcznie budowany silnik z ręcznie polerowanym dolotem oraz zmniejszono izolację dźwiękową. Siedziało się na lekkich fotelach Recaro, a w rękach trzymało kierownicę Momo. Tak przygotowany samochód ważył około 1100 kg.
W europejskim Type-R silnik to B18C6 1.8 16V DOHC VTEC o mocy 190 KM. Do setki rozpędzał auto w 6,7 sekundy, a maksymalnie do 233 km/h. VTEC załączał się przy 5900 obrotach, a odcięcie przy 8600 obrotach. Obrotomierz wyskalowany był do rzetelnych 10000 obrotów, jak przystało na japoński motocykl, a nie samochód osobowy do jazdy po mieście. Turbosprężarka? A co to jest? My idziemy naszą drogą - lekki silnik o niewielkiej pojemności, który kręci się wysoko.
Type-R dawał się łatwo i dowolnie modzić, pozwalając na szokujące wzrosty mocy, co jednak sprawiło, że znalezienie egzemplarza bez przeróbek jest praktycznie niemożliwe. Upodobali go sobie młodociani amatorzy wyścigów ulicznych i tak już będzie zawsze kojarzony, pewnie przez występowanie w znakomitym anime Initial D, gdzie walczył z Mazdą RX-7 na przełęczy, a niechińskobajkowcy rozpoznają go w kultowym filmie Szybcy i Wściekli, gdzie został uwieczniony w wyścigu ulicznym z Civiciem, RX-7 i Eclipsem (jednak występując jako Acura, bo to USDM).
Europejski Type-R miał charakterystyczne oczy pająka, natomiast można spotkać również takie z lampami jednolitymi. Nie dotarłem do informacji, czy w Europie ten model przeszedł jakiś lifting. Niemniej jednak można spotkać je bardzo często i w takiej konfiguracji - wówczas zalecam rozmowę z właścicielem, czy targał auto z Japonii, czy też dłubał przy nim samodzielnie. Zawsze warto zapytać, bo ciekawa historia związana z takim autem jest niemal gwarantowana!
To szczytowe osiągnięcie inżynierów Hondy, zaraz obok NSXa i trochę młodszego S2000.
@DerMirker: Integra Type R DC2 przeszła pod koniec '99 bardzo nieznaczne zmiany, m.in. miała inną kierownicę, taką jak w S2k. Na rynek EU i USA szły tylko wersje z lampami dzielonymi (tak jak to określiłeś, pajączek
W europejskim Type-R silnik to B18C6 1.8 16V DOHC VTEC o mocy 190 KM. Do setki rozpędzał auto w 6,7 sekundy
@DerMirker: wokół tego auta była taka legenda, że pamiętam jak bardzo się zdziwiłem że to auto miało fabrycznie takie przyspieszenie. Spodziewałem się jakichś 5 sekund.
Na ostatni odcinek trzeciego sezonu Sportowych Lat 90. zostawiłem najlepsze auto z przednim napędem jakie kiedykolwiek powstało, ze złotych czasów japońskiej motoryzacji.
Topowa odmiana trzeciej generacji Integry zadebiutowała w 1995 roku i była pomyślana wyłącznie o osiągach, komfort był żadnym tematem. Wzmocniono podwozie dodatkowymi spawami wokół kolumn tylnych amortyzatorów, utwardzono i obniżono zawieszenie o 15mm, zwiększono średnicę tarcz hamulcowych z przodu i tyłu, zamontowano szperę typu Torsen mającą zmniejszyć podsterowność, usunięto klimatyzację, dodano specjalne alufelgi z lekkiego stopu, o 10% cieńszą przednią szybę, ręcznie budowany silnik z ręcznie polerowanym dolotem oraz zmniejszono izolację dźwiękową. Siedziało się na lekkich fotelach Recaro, a w rękach trzymało kierownicę Momo. Tak przygotowany samochód ważył około 1100 kg.
W europejskim Type-R silnik to B18C6 1.8 16V DOHC VTEC o mocy 190 KM. Do setki rozpędzał auto w 6,7 sekundy, a maksymalnie do 233 km/h. VTEC załączał się przy 5900 obrotach, a odcięcie przy 8600 obrotach. Obrotomierz wyskalowany był do rzetelnych 10000 obrotów, jak przystało na japoński motocykl, a nie samochód osobowy do jazdy po mieście. Turbosprężarka? A co to jest? My idziemy naszą drogą - lekki silnik o niewielkiej pojemności, który kręci się wysoko.
Type-R dawał się łatwo i dowolnie modzić, pozwalając na szokujące wzrosty mocy, co jednak sprawiło, że znalezienie egzemplarza bez przeróbek jest praktycznie niemożliwe. Upodobali go sobie młodociani amatorzy wyścigów ulicznych i tak już będzie zawsze kojarzony, pewnie przez występowanie w znakomitym anime Initial D, gdzie walczył z Mazdą RX-7 na przełęczy, a niechińskobajkowcy rozpoznają go w kultowym filmie Szybcy i Wściekli, gdzie został uwieczniony w wyścigu ulicznym z Civiciem, RX-7 i Eclipsem (jednak występując jako Acura, bo to USDM).
Europejski Type-R miał charakterystyczne oczy pająka, natomiast można spotkać również takie z lampami jednolitymi. Nie dotarłem do informacji, czy w Europie ten model przeszedł jakiś lifting. Niemniej jednak można spotkać je bardzo często i w takiej konfiguracji - wówczas zalecam rozmowę z właścicielem, czy targał auto z Japonii, czy też dłubał przy nim samodzielnie. Zawsze warto zapytać, bo ciekawa historia związana z takim autem jest niemal gwarantowana!
To szczytowe osiągnięcie inżynierów Hondy, zaraz obok NSXa i trochę młodszego S2000.
#rzetelnafura -> polecam obserwować
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #honda #jdm #jdmboners
Zapraszam do głosowania w ankietce poniżej:
Czym byś jeździł/a?
@DerMirker: wokół tego auta była taka legenda, że pamiętam jak bardzo się zdziwiłem że to auto miało fabrycznie takie przyspieszenie. Spodziewałem się jakichś 5 sekund.
Komentarz usunięty przez autora