Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@Naturmensch: Od dawna jest o tym, a dalej sporo osób wchodzi nie patrząc czy kierowca ich widzi. Do tego sporo przejść dla pieszych w miastach nie jest oświetlona i potem mamy co mamy.
  • Odpowiedz
@Naturmensch: znak i pasy widać z daleka. Zgodnie z Rozporządzeniem o znakach i sygnałach masz obowiązek zwolnić.
Wystarczy trochę RiGCzu i założyć że zaraz ktoś może wejść, ale po co myśleć...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Naturmensch: Trzeba myslec, a nic sie nie stanie (jako pieszy). Ale nie można mowic ludziom, jak sie maja ubierać, bo kierowca ma takie widzi mi się. Tzn mozna, ale raczej bezskutecznie
  • Odpowiedz
Zgodnie z Rozporządzeniem o znakach i sygnałach masz obowiązek zwolnić.


@sargento: Zwolnisz z 50 do 40 czy 30, ale w deszczu, osoby całkiem na czarno, na tle czegoś czarnego i tak nie zauważysz.

Odpowiedzialność formalnie za zdarzenie będzie po stronie kierowcy, ale to nie znaczy, że inni uczestnicy ruchu mogą kompletnie przestać przejmować się swoim bezpieczeństwem. Chciałbym, aby nie jeździli niedowidzący, czy pijani kierowcy - ale jeżdżą, dlatego jako pieszy
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SirSith: Nie pisałem tutaj tylko o winie pieszych, ale w tym pomagają. Jeżdżę po Krakowie około 6-7 tysiecy kilometrów miesięcznie. Sam osobiscie przy przejściach dla pieszych zwalniam i się dokładnie rozglądam. Do tego jest plaga kierowców którzy wyprzedzają na przejściach dla pieszych oraz dochodzi spora ilość przejść, która powinna być dla bezpieczeństwa przebudowana. Pewnie sam mi przyznasz rację, że łatwiej zobaczyć samochód który jedzie z dozwoloną prędkością w nocy w
  • Odpowiedz
taka piękna dwupasowa autostrada w centrum miasta


@sargento: Niekierowane przejścia dla pieszych przez dwupasmowe drogi z podniesionym limitem prędkości to swoją drogą inna patologia. Ani w UK, ani w Niemczech, ani w sumie nigdzie poza Polską takich potworków nie widziałem. Albo nie organizator zrobi światła, albo zrobi jakieś rozwiązanie gdzie ruch pieszych i jadących samochodami się nie przecina. Przejście be świateł w takim miejscu to pójście na "łatwiznę" kosztem pieszych
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@sargento: świetnie, może w ogóle dajmy znak stop przed każdym przejściem dla pieszych bo może po nim poruszać się niewidzialny pieszy ninja, to ułatwi przepustowość dróg, zmniejszy korki i ilość spalin.
  • Odpowiedz
przez dwupasmowe drogi z podniesionym limitem prędkości to swoją drogą inna patologia.

@GaiusBaltar: no właśnie, kto podnosi limity na takich ulicach w mieście?

albo nie organizator zrobi światła, albo zrobi jakieś rozwiązanie

@GaiusBaltar: cztery betonowe kloce pomalowane czerwoną farbą wymuszające jazdę jednym pasem ruchu przed przejściem znakomicie rozwiązuje ten problem. Tanio, skutecznie, niski nakład pracy.
Światełka to nie przeszkoda dla
  • Odpowiedz
cztery betonowe kloce pomalowane czerwoną farbą wymuszające jazdę jednym pasem ruchu przed przejściem znakomicie rozwiązuje ten problem. Tanio, skutecznie, niski nakład pracy.

Światełka to nie przeszkoda dla jadących szybko ale bezpiecznie.


@sargento: No tak, stójmy wszyscy w parukilometrowym korku, bo 1% kierowców nie ogarnia.

Światełka to nie przeszkoda dla jadących szybko
  • Odpowiedz
Ilu widujesz kierowców przejeżdżających przez przejście dla pieszych na czerwonym świetle?


@GaiusBaltar: zawsze jeszcze 2-3 zdąży na "wczesnym różowym, hehe panie władzo" myknąć. Nie tylko na przejściach, głównie na skrzyżowaniach. Za każdym razem, na każdych światłach.
Skoro już wspominasz UK, wiesz jaki jest tam limit punktów karnych? 12.
Z czego za używanie telefonu w samochodzie (także stojącym na światłach) dają 6.
  • Odpowiedz
Za każdym razem, na każdych światłach.


@sargento: Za każdym razem, na każdych światłach widzisz ludzi przejeżdżających kiedy świeci się czerwone? Ok...

Nie twierdzę, że ich nie ma, sam przez to ruszając ze świateł rozglądam się na boki, ale twierdzenie, ze na każdym skrzyżowaniu zawsze ludzie pakują się na czerwonym jest naciąganiem rzeczywistości do swojego obrazu świata.
  • Odpowiedz
No tak, stójmy wszyscy w parukilometrowym korku, bo 1% kierowców nie ogarnia.


@GaiusBaltar: no dobrze, żeby nie było kwiku to na prawym pasie na całej długości można wyznaczyć miejsca parkingowe, żeby chodniki nie były zasrane autami, bo się przejść nie da. Kloce ustawić na 10 metrów przed przejściem żeby wejście na pasy było doskonale widoczne. Jest co prawda przepis by nie parkować w tej odległości przed zebrą ale kto by
  • Odpowiedz