Wpis z mikrobloga

Dobre wieści w sprawie Janusznetu.
Wyslalem zapytanie wraz z linkiem i umowa zawarta na odległość. Oto odpowiedź :

Szanowny Panie,

w mojej ocenie w Pana sprawie jest możliwe odstąpienie od umowy zawartej na odległość, ponieważ pomimo tego, że zawarł Pan umowę na komplet rzeczy, na rachunku widnieją one osobno i dlatego też wedle mojej ocenie może Pan odstąpić od umowy wybranych produktów.

W warunkach promocji, które Pan przesłał nie doszukałem się także wyłączeń. Proszę jednak zwrócić uwagę na to, że aby sprzedać gry opakowanie powinno być w stanie nienaruszonym (nie mógł Pan otworzyć pudełka), ponieważ stanowi to czynność, po której od umowy odstąpić nie wolno.

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020, poz. 287 z późn. zm.) w przepisie art. 38 wymienia zamknięty katalog sytuacji, w których pomimo dokonania zakupu towaru poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Ma to zastosowanie do umów:w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

Ze względu na bezskuteczność samodzielnie podejmowanych działań sugeruję Panu aby skorzystał Pan z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.


Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie zart. 42 ust. 1ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.)do zadań rzeczników należy m.in.:

zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego(np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),

udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,

występowanie zinterwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.



Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.







Jako Konsumenckie Centrum E-porad zajmujemy się wyłącznie udzielaniem drogą mailową porad w prostych sprawach konsumenckich. Z tego względu nie mamy niestety kompetencji, aby podjąć inne działania w opisanej sprawie.

Z poważaniem,

Konsumenckie Centrum E-porad

#ps5 #januszonet #januszonet
  • 36
@Mazurskimazur dzięki za zawołanie. Tylko że ja już nie mam siły ani chęci na użeranie się z tymi #!$%@?. Chyba im to po prostu odeślę i już na pewno nigdy u nich nic nie kupię. #!$%@?
@fajfik jak się sprzeda taki zestaw na allegro to później nie ma problemów jeśli coś będzie z konsolą nie tak? Kupujący wszystko załatwia ze sklepem, u którego ma gwarancję?
@Mazurskimazur: Dzięki za zawołanie. Dzisiaj dostali już ode mnie dowody rzeczowe, bo po tej wiadomości z rana mnie szlag trafił. Poprzyjmowali zwroty od wielu już osób z 21 to jaki mają problem ze mną. Dopóki nie poszły pierwsze podchodziłem do tego jeszcze z rezerwą ale jak już przyjęli chociaż jednej osobie a ze mnie robią debila to już im nie podaruję
@Danio_1992: Zrobili z Ciebie idiotę sprzedając Ci zestaw? idiotą to jesteś próbując wykorzystywać dziurawe prawo które jest ponad jakiś poziom godności i etyki w handlu. Sklep jasno Ci sprzedał zestaw na który ty się zgodziłeś, zakupiłeś z zamiarem zwrotu więc to Ty jesteś amebą... to tak jak wziąć pożyczkę i już przy pierwszej racie szukac sposobu aby jej nie spłacać Polskość krwawi.
@EntryMode: No przykro mi kolego ale nie sprzedali zestawu. Zestawy były dopiero po 22.02 i tam faktycznie znajduje się notka w regulaminie i temat jest z góry zakończony

Jeśli mam 2 dokumenty od sklepu na których widnieją pozycje dodane osobno dokładnie tak, jak ja wrzuciłbym je do koszyka i kupił a na dziale po poproszeniu o przesłanie dokumentu ponieważ ja nie mogę znaleźć wzmianki o zestawie otrzymuję wiadomość, że na tych
@EntryMode: jeśli klienta nazywasz januszem to jak nazwiesz sklep który stosuje nieuczciwe praktyki jak np odwoływanie się do nie istniejących regulaminów albo wrzucanie regulaminu z datą wstecz??
@EntryMode: trochę zrobili idiotę, bo wiele osób dzwoniło przed zakupem na infolinię, by zapytać czy można zwrócić część zestawu. Powiedzieli, że tak. Ja również otrzymałem od nich taką informację. I dlatego się pospinałem o zwrot, gdyby mi na infolinii powiedzieli, że nie mogę, to osobiście bym się nie srał. A tak to jest faktycznie robienie z ludzi debilów.. Odnoszę się tutaj do zestawów sprzed 22.01, bo wtedy do nich dzwoniłem. Co
@Danio_1992: Pozycji z koszyka odjąć nie mogłeś, dokonałeś rezerwacji i zakupu wszystkich przedmiotów z oferty więc tak ... był to zestaw w każdej możliwej interpretacji. że niby ja reprezentuje polactwo? to ty się wypacasz o zwrot jakiejś gry mimo że świadomie za nią zapłaciłeś. @bocian_wr: zgłoś do prokuratury @Burkpurk: to dobrze że mieli czas aby zadzwonic przed zakupem w momencie gdy zrzut schodził w chwile .. sam fakt zakupu
@EntryMode: Z polactwem miałem na myśli Neonet, nie Ciebie

Mi już nie chodzi o pieniądze, jeśli trzymasz czarną kartkę papieru a ktoś wmawia Ci, że jest ona koloru białego i jawnie próbuje z Ciebie robić debila no to ciężko się nie wkurzyć. Poza tym sam fakt przyjęcia tych zwrotów innym osobom świadczy o ich przyznaniu się do błędu. Ja byłem gotów już dać sobie z tym spokój do momentu, kiedy innym
@Mazurskimazur: Po wmówieniu mi, że na umowie sprzedaży jest jedna pozycja zestawowa wysłałem im całość umowy a dodatkowo screen z regulaminu, gdzie wspominają o obowiązywaniu od dnia 22.01 i do tego jeszcze screena jak sami piszą, że z 21.01 zwrot jest możliwy i grzecznie zapytałem, czy zatem to są jakieś podwójne standardy bo nie bardzo rozumiem
@przemek-kosmalski właśnie o te zamówienia i umowę z 25 i 26. 01 wysłałem zapytanie. Myślę ze sprawą jest dość szybka do załatwienia 1 pismem od rzecznika tylko tak jak sami napisali trzeba się do niego udać bo indywidualnie neonet Cie spuści na drzewo
@adrian-kolarz: @Danio_1992 Co ma rabat do uznania czegoś za zestaw? osobna pozycja na fakturze również nie jest wyznacznikiem tego czy coś jest zestawem czy nie gdy jakiś pseudomecenas z darmowej porady wam mówi inaczej to jest głupi jak but i znając życie powołuje się na przepisy w bangladeszu. Produkty są często rozbijane na różne pozycje m.in z uwagi na dopełnienie obowiązku informacyjnego z ustawy o obowiazkach sprzedawcy wobec konsumenta § 1.
@EntryMode: Wiele rzeczy można zrozumieć tylko jeśli innym zaczęli już zwracać, co jest jasnym dowodem na przyznanie się do błędu to jednak powinni już dociągnąć bez gadania resztę osób, które miały zamówienia z tego dnia. Dali dupy przy pierwszych bundlach, bo nie zabezpieczyli się odpowiednio i oni doskonale zdają sobie z tego sprawę
@Danio_1992: Jednym mogą drugim nie muszą zwracać, zależy od człowieka który rozpatruje żadna filozofia... to nie jest sklep gdzie pracuje 5 osób na krzyż. Te zasady również nie są sztywne a zwroty się rozpatruje indywidualnie. Problemem większym jest to że wchodząc na stronę akceptujesz fakt zakupu większej ilości produktów (bo inaczej się tego zrobić nie da) i płacisz z świadomością że zaraz będziesz ferment zasiewał by część tego zamówienia oddac... oddaj