Wpis z mikrobloga

@Ikarus_260: dodajmy uczciwie, że Nyska ze zdjęcia nie była ostatnią :) Oficjalną ostatnią była ta niebieska z tyłu, którą później oddano do domu aktora. Ale i to nie była ostatnia Nyska. Mój ojciec pracował w FSD. Składali jeszcze Nyski później. Pamiętam taką biało-zieloną z pasami poprzecznymi na boku - jeździła później po Nysie i wydaje mi się, że złożyli ją dużo później.

Do Nyski 522 mam przeogromny sentyment. Całe dzieciństwo
  • Odpowiedz
@benyowsky: To, że Nysy powstawały także później to temat mi znany - ponoć jeszcze w 1995 powstało ich kilkaset. Podobnie zresztą było z dużym fiatem w FSO - w 1992 podczas przestoju w fabryce złożono z zalegających części około 20 samochodów i przyznano je pracownikom jako nagrody.
Ogólnie dzięki za ciekawy komentarz, fajnie jest mieć relację z perspektywy kogoś, kto ma relacje z pierwszej ręki ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
@Ikarus_260:

ponoć jeszcze w 1995 powstało ich kilkaset


To bardzo prawdopodobne, bo pamiętam jak ojciec mówił, że po ogłoszeniu, że kończą produkcję nagle mieli lawinowy wzrost zamówień na tego dostawczaka.
  • Odpowiedz
@benyowsky: Takie mam pytanko skoro już masz pewną wiedzę na temat zakładów w Nysie: wiesz może jak wyglądała produkcja Poloneza Trucka? W sensie jakie rzeczy były wytwarzane na miejscu, a co przyjeżdżało z warszawskiej FSO? Bo kiedyś słyszałem, że w latach 90. to wyglądało tak, że w Nysie powstawały tylne ramy, paki, chyba też kabiny, a z Warszawy przyjeżdżała mechanika, w tym silniki, oraz oblachowanie przodów takie jak: maska, błotniki
  • Odpowiedz