Wpis z mikrobloga

#agd hej, indukcja kupiona w pod koniec maja w RTVAGD mi pada (dzisiaj po włączeniu pojawił się błysk pod jednym palnikiem) i teraz nie działają 2/4 miejsc na płycie.
zgłaszać to na gwarancję czy rękojmia? a jeśli to drugie to jakoś trzeba uzasadniać szczególnie? no i czy po takim czasie (prawie 10 miesięcy) ta rękojmia coś daje?

#mieszkanie #rtveuroagd #reklamacja #rekojmia

Po zalogowaniu sie na stronie i w szczegóły zamówienia mogę wybrać coś takiego jak na screenie
źródło: comment_16124310118BZWGgsHeCaHYettILLXPS.jpg
  • 11
@theoforos1: A co to za różnica? Gwarancja nie wyłącza uprawnień z rękojmi. Na czas skorzystania z gwarancji z racji faktycznych możliwości napraw uprawnienia z rękojmi ulegają zawieszeniu (okres rękojmi nie biegnie). A wykopki w większości nie wiedzą, że korzystając z naprawy na gwarancji można to potraktować jako naprawę w ramach rękojmi, bo wg doktryny KC tego tak nie rozróżnia. A potraktowanie czegoś po prostu jako naprawy niezależnie czy na gwarancji czy
@cielo: przy rękojmi masz gwarantowane prawa według KC, (np. możliwość odstąpienia od umowy przy drugiej reklamacji dla wady istotnej, 14 dni na odpowiedź, a jak nie to domyślnie pozytywna itp.). Przy gwarancji masz tylko to co producent/sklep wymyślił i musisz spełniać jego warunki.Jak sklep na poziomie to w sumie nie ma znaczenia.