Wpis z mikrobloga

Zapytam tutaj tak poza GME. Czy ktoś wie, gdzie można w Polsce kupić akcje japońskich spółek? Mam na mysli akcje, nie jakieś syntetyki z lewarem.
Rozważam wejście w spółkę "Mazda Motors" i może trochę w Toyotę, jako że te spółki jakiś czas temu podjęły współpracę.
Dlaczego w Mazdzie widzę wartość? Zawodowo siedzę w branży automotive, jestem inżynierem i interesuję się techniką. Jak wielu fanów motoryzacji wie, Mazda od lat rozwija technologię silników Wankla, pracują także nad samochodami zasilanymi wodorem. Jako że Chiny są chyba największym posiadaczem złóż pierwiastków potrzebnych do produkcji baterii samochodowych - wydaje mi się, że będzie potrzeba znalezienia innego niskoemisyjnego napędu samochodów i właśnie tutaj widzę szanse dla wodoru i Mazdy, która nad silnikami napędzanymi wodorem prowadzi badania od wielu lat. Ponadto połączenie sił z Toyotą - liderem na rynku hybryd, mogłoby przynieść nieźle rezultaty w postaci hybrydy elektryczno-wodorowej. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tematem, albo chciałby podzielić się swoimi przemyśleniami - zapraszam. Może w przyszłości przysiądę i przeprowadzę grubszą analizę.
#smallstreetbetz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@anonimowyloginhehe: ma to sens. Mnie zainteresowales i postaram sie tez wniesc cos od siebie. Jesli siedzisz w temacie to powiedz mi jak widzisz blackberry pod katem ich partnerstwa z amazonem? Kurs teraz spada po pompie od gme, ale dlugoterminowo widze potencjal.
  • Odpowiedz
@Szokobons: niestety nie jestem jakimś mega inwestorem, na rynku od 2019, traktuję to jako hobby, bo od małolata interesowałem się ekonomią itp. Nie jestem w temacie blackberry i Amazona, także nic nie powiem. Osobiście wydaje mi się, że zarówno BB jak i Nokia, mają na rynku pozostawiony po sobie pozytywny obraz w głowie konsumenta, więc jeżeli zajęliby się dogonieniem rynku lub stworzeniem czegoś innowacyjnego, to mogą te firmy wrócić do
  • Odpowiedz