Wpis z mikrobloga

@Tylko_noc: @111ms: sprawdz short term fuel trim (STFT) i long term fuel trims (LTFT)

short pokazuje korekte mieszanki w czasie rzeczywistym a long srednia z jakiegos tam okresu. ogolnie check engine wyrzuci jak bedzie powyzej ok. 20-25% (i minus tak samo) na longu. wtedy odpowiednio bedzie, ze mieszanka za bogata / za uboga. long powinien byc w okolicy 0% - co byloby idealne, ale najlepszy jest lekki plus.
  • Odpowiedz
mi się wydaje że 2 sonda trochę za mało żwawa. Nie mam dziś auta na benzynę bo zaraz bym sprawdził i siębie jak chodzi w 1.0 vw


@dogu18: To sonda z katalizatorem i im mniej się rusza tym katalizator sprawniejszy. Nawet gość z amerykańskiego kanału scanner danner pokazywał test katalizatora polegający podaniu propanu w dolot aby silnik przez minutę chodził zalany (i przy okazji zubożył korekty na podstawie sond/y regulacjenej).
biskup2k - > mi się wydaje że 2 sonda trochę za mało żwawa. Nie mam dziś auta na benz...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Crow7422: @Tylko_noc: @pan_welniak: za 2 godziny bede przy samochodzie to ja mi się uda odczytać przez obd sprawdzę co bede tylko mógł
Mam zapisane afry
Jazda 100kmh - afr ~ 14.69
Jazda 100kmh (odpuszczam gaz, pojazd zwalnia) afr - 29.38
Jazda 100kmh (but w podłogę) Afr spada z tych 14.69 do 10.96
  • Odpowiedz
Poprawka do poprzedniej odpowiedzi. Bogato mieszanka przy teście w powyższego filmu będzie utrzymywać 2-10 sekund (teraz przejrzałem film) a nie 30 jak napisałem wyżej.

@111ms: AFRy wyglądają dobrze może trochę leje paliwem przy bucie w podłodze ale chyba wczesne TSI miały problem ze wypalającymi się dziurami w tłokach i pewnie doleli paliwa aby schłodzić komorę spalania. Zobacz jak często podczas jazdy wchodzisz na mieszankę bogatszą niż 14,7.
  • Odpowiedz
@111ms: Na moje oko wysztko ok. Wszędzie korekty mieszczą się w zakresie +/- 5%. Chyba spokojnie dopuszczalne są na poziomie +/- 10%.
Raczej sonda też nie uszkodzona (aby oszukiwała wskazania) jeśli korekty są tak blisko zera
  • Odpowiedz