Wpis z mikrobloga

Siema Mirki! W ostatnim czasie zacząłem poważnie rozmyślać na zakupie mojej pierwszej gitary problem w tym że jestem kompletnym laikiem ;/ Jedyną styczność jaką miałem w życiu z gitarą to chyba ta od Guitar Hero. Możecie doradzić mi w tej kwestii? Czy gitara z allegro czy innego gear4music nada się na sam początek przygody do nauki podstawowych podstaw, a może i w dalekiej przyszłości do zagrania prostego coveru? Dodam, że moje aktualne finanse wynoszą niecale 1000zl xD
#gitaraelektryczna
  • 11
@jaglokojad: cena/jakość najlepiej Ci wyjdzie z używanej gitary. Ja wychodzę dodatkowo z założenia, ze gitara musi Ci się podobać, bo to nakręca do częstszego grania i po prostu daje Ci więcej frajdy. Masz jakiś ulubiony typ gitary wizualnie np. Gibson, Fender, czy w innym kształcie?
@jaglokojad: Gitary używane jednak bym odradzał. Jeśli się nie znasz i nie masz możliwości sprawdzenia, to łatwo kupić szrot.
Skoro interesują Cię Fendery, to bardzo polecanym modelem jest Yamaha Pacifica 112, nawiązująca do Stratocastera. W tych pieniądzach dostaniesz też gitary Fender Squier, choć ludzie odradzają serię Bullet. Podobno całkiem fajne kopie robi też Harley Benton w postaci modeli ST, TE i JA.
Z tych wszystkich gitar miałem tylko Yamahę RGX121Z (ta
@jaglokojad: Myślę, że to w dużej mierze kwestia własnych preferencji :)
Komputer daje ogromne możliwości w kwestii kreowania brzmienia. Podłączasz tylko gitarę, odpalasz program (Guitar Rig, albo jakiś DAW z wtyczkami VST) i masz dostęp do masy efektów i symulacji wzmacniaczy. Konieczny jest tylko zakup interfejsu audio, ponieważ zintegrowane karty dźwiękowe mają olbrzymią latencję- szarpiesz struny, a dźwięk pojawia się z bardzo odczuwalnym opóźnieniem.
Wzmacniacz zazwyczaj posiada dwa kanały - czysty
Gitary używane jednak bym odradzał. Jeśli się nie znasz i nie masz możliwości sprawdzenia, to łatwo kupić szrot.


@jaglokojad: @Anawa73:

Tutaj oczywiście pewna uwaga.