SN10 gotowy do testów (minus Raptory), SuperHeavy gotowy w circa 80% (trwa łączenie komponentów w High Bay), drugi SH obecnie w produkcji; zbiornik SN7.1 przeszedł recyckling i wraca jako SN7.2 – niedługo testy ciśnieniowe aż do destrukcji, celem testów zbiornika jest weryfikacja ile atmosfer wytrzyma cieńsza stal (3 mm).
SN9 zaliczył ostatni static fire i czeka już tylko na dogodne okno pogodowe, lot na min. 12,5 km najwcześniej 25.01 (przypominam, że aktualna, przewidywana data najbliższego lotu prototypu Starshipa znajduje się na belce mojego tagu).
@Luceeek: Skąd taka wiedza? Od 25.01 wisi typowe zgłoszenie na wysokość "bez limitu", co w praktyce oznacza powtórzenie profilu lotu SN8. Lot na 10 km byłby wręcz problematyczny od strony praktycznej, bo już przy 12,5 km Raptory pracowały na około-minimalnym ciągu.
@ahura_mazda: Na pewno Brendan z nich zrezygnował, bo tylko grafikę zawalały;) Ze strony SpaceX nie ma żadnych oficjalnych informacji na ten temat – moja spekulacja jest jednak taka, że co najmniej jeden z tych dwóch numerów zostanie pominięty, bo zwyczajnie nie będzie potrzebny (jak SN9 ustoi lądowanie to mamy 4 sprawne Starshipy przed prawdopodobnie-orbitalnym SN15 i nie wiem dlaczego one by miały nie wystarczyć do przetestowania wszelkich nie-orbitalnych scenariuszy).
@Luceeek: To, że ktoś napisał na reddice "10 km" świadczy dokładnie o niczym, o ile tym kimś nie jest przynajmniej moderator działu lub osoba bliska SpaceX (chociaż takich rzekomych "inside info" już tam było wiele i zwykle się nie sprawdzały). Osobiście nie widzę powodów, dla których SN9 miałby lecieć niżej niż SN8.
@Hopelessness: pozwolę sobie tak odpowiedzieć, by też świezi zrozumieli - większość terminów, które zakładają starty, static fire, czy inne tego typu wydarzenia, jest brana z powietrza, bo opiera się tylko na przesłankach jak TFR (ograniczenia lotów), road closure of highway 4 (zamknięcie drogi zaraz przy kompleksie testowym, ogłaszane przez hrabstwo Cameron), listy do lokalnych rezydentów o próbach ciśnieniowych czy układzie klucza ptaków w Boca Chica pod wieczór dnia poprzedniego :) 99%
SN9 zaliczył ostatni static fire i czeka już tylko na dogodne okno pogodowe, lot na min. 12,5 km najwcześniej 25.01 (przypominam, że aktualna, przewidywana data najbliższego lotu prototypu Starshipa znajduje się na belce mojego tagu).
#texasbocachica
#spacex
@Luceeek: Skąd taka wiedza? Od 25.01 wisi typowe zgłoszenie na wysokość "bez limitu", co w praktyce oznacza powtórzenie profilu lotu SN8. Lot na 10 km byłby wręcz problematyczny od strony praktycznej, bo już przy 12,5 km Raptory pracowały na około-minimalnym ciągu.
Komentarz usunięty przez autora