Wpis z mikrobloga

SN10 gotowy do testów (minus Raptory), SuperHeavy gotowy w circa 80% (trwa łączenie komponentów w High Bay), drugi SH obecnie w produkcji; zbiornik SN7.1 przeszedł recyckling i wraca jako SN7.2 – niedługo testy ciśnieniowe aż do destrukcji, celem testów zbiornika jest weryfikacja ile atmosfer wytrzyma cieńsza stal (3 mm).

SN9 zaliczył ostatni static fire i czeka już tylko na dogodne okno pogodowe, lot na min. 12,5 km najwcześniej 25.01 (przypominam, że aktualna, przewidywana data najbliższego lotu prototypu Starshipa znajduje się na belce mojego tagu).

#texasbocachica
#spacex
Pobierz texas-holdem - SN10 gotowy do testów (minus Raptory), SuperHeavy gotowy w circa 80% (...
źródło: comment_1611365668klQrlIN3lAGeIsskpTE429.jpg
  • 8
10km, nie 12,5km


@Luceeek: Skąd taka wiedza? Od 25.01 wisi typowe zgłoszenie na wysokość "bez limitu", co w praktyce oznacza powtórzenie profilu lotu SN8. Lot na 10 km byłby wręcz problematyczny od strony praktycznej, bo już przy 12,5 km Raptory pracowały na około-minimalnym ciągu.
@ahura_mazda: Na pewno Brendan z nich zrezygnował, bo tylko grafikę zawalały;) Ze strony SpaceX nie ma żadnych oficjalnych informacji na ten temat – moja spekulacja jest jednak taka, że co najmniej jeden z tych dwóch numerów zostanie pominięty, bo zwyczajnie nie będzie potrzebny (jak SN9 ustoi lądowanie to mamy 4 sprawne Starshipy przed prawdopodobnie-orbitalnym SN15 i nie wiem dlaczego one by miały nie wystarczyć do przetestowania wszelkich nie-orbitalnych scenariuszy).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Hopelessness: pozwolę sobie tak odpowiedzieć, by też świezi zrozumieli - większość terminów, które zakładają starty, static fire, czy inne tego typu wydarzenia, jest brana z powietrza, bo opiera się tylko na przesłankach jak TFR (ograniczenia lotów), road closure of highway 4 (zamknięcie drogi zaraz przy kompleksie testowym, ogłaszane przez hrabstwo Cameron), listy do lokalnych rezydentów o próbach ciśnieniowych czy układzie klucza ptaków w Boca Chica pod wieczór dnia poprzedniego :) 99%