Wpis z mikrobloga

Pytanie to ludzi bardziej obeznanych, na przyszły sezon planuje zmienić mojego MT-07 na Aprilie Tuono 1100 2016+, miał ktoś do czynienia z tym włoskim nakedem? Zastanawiam się czy przeskok mocy nie będzie zbyt duży. Na MT polatałem 3 sezony zrobiłem jakieś 25 tys kilometrów, ale chce coś bezpieczniejszego z większą ilością elektroniki bo w MT nie mam nawet ABSu. Czy 175KM w Nakedzie to nie bedzie overkill? Wiadomo, że nie użyje tej mocy zapewne nigdzie po za torem, ale wygląd i cały osprzęt Tuono stasznie mnie kusi. Jeździłem na s1000r ale jakoś mnie nie porwał, w klasie jest jeszcze MT-10, Duke 1290 i ewentualnie Z1000 ale nie miałem okazji jeździć żadnym z nich.

#motocykle
#aprilia
#pytanie
  • 12
@dratev 175KM w ogóle to overkill, ale taki też trochę urok bydlaków.
Przeskok wg mnie jak już jeździłes moto to kwestia ogaru.
Ten czy inny duży sprzęt i tak będzie sporo ponad Twoje możliwości jak 90% motocyklistów, a na drodze to może i 95%.
Duke1290 jest ponoć jeszcze brutalniejszy.
@jaceks653: Ja własnie szukam czegoś nie japońskiego, mam drugi motocykl japoński teraz i jakość wykonania to jest dramat, plastiki trzeszczą, ba niektóre się nawet łamią, to moja druga Yamaha i druga w której ułamał się przełącznik do świateł awaryjnych. A raz usiadłem na Tuono i od razu widać, że samo wykonanie to niebo a ziemia, czuć jednak to, że to bardziej premium motocykl.
@dratev: Idea pompowania silnika na 175 KM żeby potem dorzucać łopatą elektroniki bo sprzęt jest zbyt dziki nie do końca jest dla mnie jasna :-)
Nawet przy ABS, TCS, antyhoppie tyle KM wybacza dużo mniej błędów niż MT07 czy jakaś 600 więc trzeba to wziąć pod uwagę.

Gx
@Man_of_Gx: Własnie dlatego też bardzo się waham, chociaż nie jestem w gorącej wodzie kąpany jak co po niektórzy i znam swoje limity, to te 175KM budzi dość spory respekt szczególnie w V4, s1000r szczerze nie zrobiło na mnie takiego wrażenia, ale wiadomo też, że rzędowy silnik jest mniej narowisty. Dochodzą też spore koszty serwisowe i drogie części do włoskich motocykli ale jak zobaczyłem go na żywo to jakby to wszystko przestało
@dratev: mam tuono 1000r, co prawda to kompletnie inny motocykl (V2), ale moge powiedziec, ze chyba zaden inny nie dal mi tyle frajdy. Fajny zawias, mocy pod dostatkiem (140KM) i ten dzwiek... nie do podrobienie.
Co do serwisu i części: nie tyle jest drogo, co nie ma zamienników i ciężko o używane części (szczególnie plastiki). Jak porównasz ceny OEM japońców i OEM aprili, to już jest podobnie.
Aha, przy serwisie jest
@conejo89: A jak z dostępnością części w ASO? Bo słyszałem, że ciężko z oryginalnymi częściami, znajomy czekał 3 tygodnie na ślizg łańcucha do panigale( ͡° ʖ̯ ͡°)