Wpis z mikrobloga

Mam problem z peugotem 406 2.0 hdi 90km (siemens). W losowych momentach na listwie cr wzasta ciśnienie (błąd P1166) i tak samo w losowych momentach spada do wartości zadanej. Zawór upustowy wysokiego ciśnienia i wydatku wymienione, w momentach gdy ciśnienie jest w normie wszystko chodzi tak jak powinno. Przewody paliwowe drożne, masy wyczyszczone, kable i wtyczki sprawdzone, nigdzie w układzie nie było żadnych opiłków.
Bez widocznego powodu na zawór wysokiego cisnienia nagle jest podawany sygnał o większym wypełnieniu i mimo wzrostu ciśnienia nie jest to korygowane. po odłaczeniu i podłączeniu wtyczki od zaworu ciśnienie wraca do normy i po jakimś czasie znów wzrasta.
Czasem skok pojawia się chwile po odpaleniu a czasem po przejechaniu kilku kilometrów.
Co robić, gdzie patrzeć, co jeszcze sprawdzić?

#mechanikasamochodowa
Pobierz MateuszWajcha - Mam problem z peugotem 406 2.0 hdi 90km (siemens). W losowych momenta...
źródło: comment_16087338723uAsRpLf9LzwW7zGFP6c7Z.jpg
  • 5
@MateuszWajcha: a te wartości, to są faktycznie wartości zmierzone niezależnie od ECU, czy wartości odczytywane z ECU interfejsem?
Bo jeśli to wartości zmierzone, to trzeba je porównać z tym co "myśli" ECU.

Bo to byłoby dziwne żeby ECU dawało sygnał sterowania na podnoszenie ciśnienia w sytuacji kiedy rejestruje błąd za wysokiego ciśnienia.

Jeszcze tak dla pewności - w czasie kiedy samochód zachowuje się poprawnie, wysoki współczynnik wypełnienia powoduje że ciśnienie rośnie,
@hellfirehe: Wartości są odczytane przez interfejs, gdy odłączony jest zawór ciśnienie spada (wypełnienie 0%) więc jak na mój chłopski rozum wyższy współczynnik wypełnienia oznacza niższe ciśnienie.
Właśnie moim największym podejrzanym jest ECU, bo nie moge wyjaśnić dlaczego wysterowanie zaworu nie jest z żaden sposób korygowane (ani w dół, ani w góre).
Wartości są odczytane przez interfejs, gdy odłączony jest zawór ciśnienie spada (wypełnienie 0%) więc jak na mój chłopski rozum wyższy współczynnik wypełnienia oznacza niższe ciśnienie.


@MateuszWajcha: To żeby sprawdzić powinieneś podłaczyć swój sygnał PWM i sprawdzić jak wpływa na faktyczne ciśnienie na listwie.

Bo nie wiem jaka tam jest logika sterowania zaworem, po prostu na tym etapie nie wykluczałbym że działa to w ten sposób że wysoki sygnał jest tu reakcją