Wpis z mikrobloga

To co, oni #!$%@? te tramwaje z diamentów robią!


@Dzieci_z_Choroszczy: 66 mln PLN / 17 to daje blisko 3,9 MLN za jeden pojazd który jest orany do gołej blachy i jest wymieniane chyba wszystko.

Natomiast jeden tramwaj modertrans beta, który ma 33% niskiej podłogi (Skoda 16T ma 65%) kosztuje blisko 4,5 MLN złotych (ale to cena z 2017 roku).

Dodatkowo IMO lepiej starać się o remont starszych tramwajów w celu poprawy
@Dzieci_z_Choroszczy: rzeczy dla zamówień publicznych są drogie. Tak samo rzeczy dla przemysłu. Płacisz tak naprawdę za dupochron w postaci certyfikatów, dlatego nikt na tym nie oszczędza.

Miarka 5m? Jakieś 20 zł.
Miarka 5m i certyfikat? 120 zł.
Jakiś czas temu dużo mówiło się, że wózki w skodach niszczą torowiska. Jeśli tak wciąż będzie to w dłuższej perspektywie lepiej chyba było się ich pozbyć
@Dzieci_z_Choroszczy: To nie jest tak, że te tramwaje jadą do jakiegoś warsztatu na wsi w Czechach i Vaclav spawa nowe blachy i dokłada klimę, tylko tu na wszystko musi być projekt, certyfikaty + koszt części i robocizny, 4 miliony za sztukę to nie jest jakoś wyjątkowo dużo, sprawdź sobie ile kosztuje nowy tramwaj :-)
66 mln PLN / 17 to daje blisko 3,9 MLN za jeden pojazd który jest orany do gołej blachy i jest wymieniane chyba wszystko.

Natomiast jeden tramwaj modertrans beta, który ma 33% niskiej podłogi (Skoda 16T ma 65%) kosztuje blisko 4,5 MLN złotych (ale to cena z 2017 roku).


@Bratkello: no jak dla mnie to lepiej mieć 17 skód i 15 modertransów i zwiększyć częstotliwość jazdy tramwajów ¯\_(ツ)_/¯. Wyremontują te skody
Wcześniej miały zostać wyrementowane ale bez dodania klimatyzacji co było całkowicie niezrozumiałą decyzją


@LazyInitializationException: Parę lat temu było zamówione studium wykonalności, które wykazało, że nie da się tej klimatyzacji zamontować, bo konstrukcja nie była do tego przewidziana. Może po rozbiórce wagonu w warsztacie do golasa (został sam szkielet) okazało się, że jednak da się coś wymyślić?