Wpis z mikrobloga

juz widze monopol na ubrania, kawe, laptoka i telefon xd moze na elektronike ale to najwczesniej za paredziesiat lat i nadal malo prawdopodobne


@Bellyar: Nie wiem skąd te przekonanie, że to mało prawdopodobne. Teraz idziesz do sklepu i kawa jest produkowana przez 4-5 firm, reszta to plankton wkrótce przejęty, a koncerny takie jak Unilever czy Nestle powoli przejmują wszystko Systemy na telefon masz 2 od Google i Apple.
@djtartini1: XDDDDDDDDD

Jak kupujesz kawę w zwykłym supermarkecie to jest zwykła kawa dla zwykłych ludzi którzy nie potrzebują nic specjalnego. Poszukaj sobie kawy w necie to gwarantuje ze odnajdziesz więcej nic 4-5 firm. Byle sklep z kawa i herbata ma dziesiąt odmian ziaren.

Poza tym co z tego ze koncerny cos przejmują. Połowa marek aut jakie znam to vagi a mimo to skoda, seat, vw, audi i porsche są w stanie
Monopol jest praktycznie niemożliwy


@malinq: Powiedz to google, nawet temat dwóch systemów mobilnych pominąłeś. Nawet jeśli monopol jest niemożliwy w danej dziedzinie, to oligopol na pewno, a to się nie różni dla konsumenta. W dodatku podałeś przykład samochodów, gdzie na świecie poza 6 koncernami reszta ma znaczenie pomijalne, kilkadziesiąt lat temu było firm automoto więcej. VW ogranicza skodę, zresztą to nie jest rywalizacja tylko wybór między markami tego samego koncernu, to
@djtartini1: Jeśli wybór między tiguanem a maccanem to żaden wybór to dyskusja z tobą nie ma żadnego sensu XD

Specjalnie podalem przykład wielkiego koncernu ktory rywalizuje wewnętrznie sam ze sobą, a dzięki zjednoczeniu małych firm ma więcej kasy na rozwój i może ja zainwestować lepiej niż małe firemki. Poza tym, tesla o której 10 lat temu mało kto słyszał jakoś się wbija na rynek.

A rynek OSów zawsze się może zmienić,
Jeśli wybór między tiguanem a maccanem to żaden wybór to dyskusja z tobą nie ma żadnego sensu XD


@malinq: To nadal auto tej samej firmy tylko inny model, wybór to między vw a fiatem bo mogą mi się nie podobać silniki vw wspólne dla większości modeli . Tak samo jak kawę możesz mieć sypaną lub rozpuszczalną tej samej firmy. A VW może zamknąć Skodę czy Seata w każdej chwili i takie
@djtartini1: i co z tego, że jest z tej samej firmy, jak wyprodukowane przez dwie zupełnie inne podfirmy które wzajemnie wykorzystują swoje rozwiązania optymalizując koszty produkcji. Ale wejdź do Maccana, do Tiguana i do Q5 i nie zauważyłbyś, że to auto tej samej firmy
@malinq: bo silnik, to najważniejsza część w aucie. Zresztą możesz porównać hamulce, skrzynię biegów itd. wyglądem się różnią ale to nieistotne. Nie wiem, dla mnie to żaden wybór.
@MilionoweMultikonto W żaden, wynika to z obserwacji swiata przez wieki przez uczonych, ze zawsze bedzie miedsy kims wojenka na rynku, zawsze tam gdzie sa pieniadze bedzie konkurencja, a to "malo prawdopodobne" wynika z pojawienia sie rozwiazania technologicznego niemal idealnego, ktore bedzie ciezko ulepszyc czy zmodyfikowac