Wpis z mikrobloga

Krótko opiszę sytuację. Dokonałem zakupu masażera poprzez allegro. Po pierwszym naładowaniu zgodnie z instrukcją (2 godziny) urządzenie zostało odłożone do oryginalnego pudełka. W nocy samoczynnie włączyło się budząc nie tylko mnie, ale i domowników. Co więcej, również samoczynnie (!) zaczęło zmieniać tryby pracy. Gdy udało mi się je wyłączyć postanowiłem chwilkę mu się przyjrzeć i ku mojemu zdziwieniu ponownie samoczynnie się załączyło (zapaliła się niebieska dioda oznaczająca pracę), pomimo, że nie naciskałem przycisku odpowiedzialnego za uruchomienia urządzenia. Nazajutrz urządzenie już kompletnie nie działało. Poza tym, kabel do ładowania bardzo ciężko było podłączyć, ponieważ wymagało to użycia siły, a to w połączeniu z wątłą konstrukcją samego kabla bardzo szybko poskutkowało by zniszczeniem go. Z urządzenia po wyjęciu z pudełka unosił się nieprzyjemny zapach, w żaden sposób nie kojarzący się z silikonem medycznym.

Zdecydowałem się na zwrot, ponieważ jest to ewidentnie uszkodzony egzemplarz i to absolutnie nie z mojej winy. Niestety, sprzedający powołując się na artykuł 35, punkt 5 ustawy o prawach konsumenta odmawia przyjęcia towaru i zwrotu pieniędzy ze względów higienicznych. Produkt nie był przeze mnie używany, nie licząc początkowego naładowania.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Sprzedany mi został wadliwy produkt, a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy

#konsumenci #allegro #zakupy #internet #pieniadze #problemypierwszegoswiata #masaz
  • 7
@PanHagrid: Szczerze mówiąc to do tej pory nie miałem nigdy wątpliwej przyjemności zwracać jakiegokolwiek towaru i przycisk "zwróć" na allegro wyglądał kusząco. Jakieś porady jak w ogóle się za to zabrać? Mam na myśli tę rekojmię
@Deffyx: zgłoś wady i powiedz że reklamujesz tytułem rękojmi

jeśli sprzedawca uzna to chill
jeśli sprzedawca nie uzna to zostaje: negatyw, chargeback (jak płaciłeś kartą, ale nie zalecam) i sąd (ale czy warto?), no i ewentualnie UOKiK lecz często olewają małe transakcje
@Deffyx: W takiej sytuacji, zawsze możesz otworzyć dyskusję ze sprzedającym. Będziemy mieli dostęp do niej i w razie potrzeby będziemy mogli się w niej wypowiedzieć. Dzięki temu, mamy nadzieje że Twój problem zostanie rozwiązany.
@allegro_pl: Wszystko ładnie przedstawiłem sprzedawcy, jak na razie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, więc cierpliwie czekam. Zanim jednak sprzedawca odpisał mi, żeby nie zwracać towaru (poniedziałek), ja już w sobotę skorzystałem z wygenerowanego kodu do zwrotu towaru i umieściłem przesyłkę w paczkomacie, więc prawdopodobnie teraz jest już daleko stąd. Z tego co się orientuje to tak czy siak bym musiał ją odesłać ze względu na reklamację, więc mam nadzieję, że nie będzie