Wpis z mikrobloga

Cześć,
planowałem zakup gravela i tutaj pojawia się problem. Budżet jakim dysponuję to +/- 3500, a w tej cenie raczej nic specjalnie ciekawego nie znajdę. Zastanawiałem się nad Marinem Nicasio plus, ewentualnie Romet Boreas. Czy któryś z nich będzie dobrym wyborem? Czy może najlepiej się wstrzymać na razie, poczekać do przyszłego roku (nie muszę kupować tego roweru teraz) i może trafi się coś ciekawego? Dodam, że staram się na bieżąco przeglądać ogłoszenia za używanymi rowerami, ale z tym też jest ciężko.
W razie czego, to rower w rozmiarze M (54cm), na 176cm wzrostu.
Dzięki za wszelką pomoc :)
#gravel
  • 39
@kapuczina_corki_somsiada: powiem tak, szukam czegoś uniwersalnego. Też przerażają mnie ceny graveli w stosunku do tego co oferują. Jeszcze trochę przybliżając swoje wymagania - rower w dużej mierze do miasta (80% miasto) przy czym w mieście drogi nie są zbyt ciekawe. Aktualnie mam w rowerze opony 700x35C i jednak w mieście daje się odczuć nierówności (rower którym jeżdżę to taki raczej urban). Myślałem nad czymś gdzie dałoby się wsadzić szerszą oponę (zakładam,
@trawel: Triban RC500 lub RC520. Nic innego nie znajdziesz z tak dobrym osprzętem, gwarancją w tej cenie. Nic.

Aktualnie mam w rowerze opony 700x35C

zakładam, że to też by minimalnie zwiększyło komfort jazdy


@trawel: Między 35C a 38C czy 40C już nie będzie znacznej poprawy. Wystarczy, że zmniejszysz troche ciśnienie w swoich oponach i wtedy będzie większa różnica. Będzie wygodniej.
Po #kwadraty i po mieście jeżdżę na 38C ale z
Pobierz uysy - @trawel: Triban RC500 lub RC520. Nic innego nie znajdziesz z tak dobrym osprzę...
źródło: comment_1604301592nZldzzubUiKx79LCiB80Hl.jpg
@uysy: przy czym z tego co widzę to do rc520 wejdą maksymalnie opony 700x36C a nie wiem czy to nie trochę za wąskie (optymalnie pewnie 38C by było). Poza tym tam standardowo są opony 28c, więc na dzień dobry musiałbym wymienić. Słyszałem też że te obręcze są średnie i najlepiej to by było wymienić kompletne koła, a to dodatkowe koszty, gdzie sam rower jest za 3500.
@trawel: Kupujesz RC500 i do tego super fajne nowe alu koła za 1200-1400zł. Stare sprzedajesz etc.
36C to aż nadto dobra szerokość.
Ludzie nie ogarniają tego, że oponę dmucha się do ciśnienia pod siebie, a nie to co jest napisane na boku gumy. To jet tylko min i max od producenta. Na starym tribanie 500 jeździłem na 32C i było bardzo fajnie do miasta. 35C w zupełności wystarczy.
@uysy: tylko ten rc500 mnie trochę odstrasza tym że ma Shimano Sora, z tego co słyszałem to czy claris czy Sora są średnie i bodajże mają słaby naciąg łańcucha przez co ten często telepie na nierównościach
@trawel: Źle słyszałeś. Sora to jest bardzo dobry entry level. Zobacz sobie ile kosztują rowery Krossa, Treka, Rometa na Sorze. Ktoś Ci nagadał jakiś bzdur.
To jest takie klepanie "ubran legend" że aż głowa boli, no jak krew w piach. Ludzie, to najchętniej jeździliby na Dura Ace, gdzie jedyna różnica to waga i ilość blatów na kasecie. No i Cena 500% większa.
@bugg: nie wiem czy już nie lepiej kupić którąś z moich propozycji (Romet, marin) gdzie cenowo wychodzą taniej, a parametry podobne.
@uysy: to jak wygląda sensowność zakupu rc500 a rc520? Rc520 jest na 105, nie będzie to ogółem lepszy wybór?
@under4095: Dziwne, jeżdżę na swoim Genesisie Croix de Fer 30 ze 105 po #!$%@?, dziurach, kostce brukowej i nic sie nie dzieje. A nie jeżdże spacerowo. No ale zmiana na Deore ze sprzęgłem może coś tam pomóc.
@trawel: Śmiało możesz brać to co podrzucił @bugg: nie znajdziesz lepszego roweru w Polsce. To jest legenda graveli i rowerów wyprawowych. To jest CroMo rama, nie do #!$%@?, na lata :).
(Nawet
@uysy: a czy lepiej wziąć np tego tribana rc520, czy jednak tego genesisa? Jak wypada Genesis np przy wspomnianym marinie, który też ma cromo, a jest tańszy o 400 (inna sprawa że jest na microshift, ale nie wiem czy to nie będzie podobna klasa)
Między 35C a 38C czy 40C już nie będzie znacznej poprawy.


@uysy: @trawel: Z tym się nie do końca zgadzam, oczywiście najważniejszy tutaj będzie bieżnik i ciśnienie, ale u mnie po przesiadce z tych "uniwersalnych" gravelowych opon 35-38C, na bardziej terenowe 40-45C, komfort i przyjemność z jazdy w terenie mocno wzrósł. Nie ścigam się, prędkość nie jest priorytetem, więc już raczej nie wrócę do takich uniwersalnych opon, wolę opcję dwóch
@SnikerS89: czyli wychodzi na to, że wspomniane tribany raczej odpadają, z tego co patrzyłem w opis, maksymalna szerokość opony to 36C (a też mimo wszystko wolałbym mieć choć odrobinę zapas).
@uysy: co do zaproponowanego genesisa - z tego co widzę to tam tylko widelec jest cromo, reszta aluminium. W podanym przeze mnie marinie - całość jest cromo. Owszem, może on być kilka klas niżej, ale ja patrząc osobiście na parametry
@SnikerS89: Między 35C a 45C to już jednak spora różnica :). Niemniej, mocno odczuwalne będzie to przy przejściu z 25C np na 35C, przy 35C>45C nie będzie aż tak ogromnej różnicy. Ale nie oszukujmy się, ty jeździsz po terenach, a 95% ludzi którzy szukają takiego roweru, jeżdżą po mieście i ścieżkach rowerowych, a nie #!$%@? :).
@trawel: Odpowiem wprost, mając 2 rowery, szosę Trek Emondę ALR 5 Disc oraz
@uysy: pojawił się jeszcze jeden dylemat. Mam z pracy dostęp do systemu kafeteryjnego i w chwili obecnej mam tam zgromadzone 700 punktów co mógłbym zamienić na różne bony (1 punkt=1zł). Problem w tym, że z dostępnych sklepów mam tylko decathlon, intersport i sprint-rowery, ewentualnie mam jeszcze możliwość wygenerować bon na allegro na 500 zł w kategorii sport i turystyka. Wiem, że nie muszę przeznaczać tych punktów konkretnie na zakup roweru, jednak
@trawel: Mimo wszystko, proponowałbym tego genesisa podesłanego wyżej. Bony zrealizujesz na kask, ciuchy, lampki, opony, smary etc :).
Bon na allegro możesz wygenerować też na 100 i nawet 200zł :). Tylko czytaj uważnie opis, w razie czego z bonami na allegro to pisz, sam to ogarniałem niedawno :). Tzn zanim zaczniesz je generować to napisz.
@uysy: To jeszcze jedno pytanie, czy nawet jeśli nie potrzebuję takiego stricte gravela - nie planuję wypraw bikepackingowych, w większości rower będzie używany do jazdy po mieście, jedyne co to bym chciał mieć w miarę możliwości fun z jazdy. Z tego co rozumiem to ten genesis jest takim typowym gravelem z krwi i kości i czy rzeczywiście najlepiej pójść w niego, czy może jednak coś bardziej szosa z wygodną pozycją i
@trawel: Ten genesis CdA ma BARDZO wygodną pozycję. Bardzo daleko mu do mocno zgiętego ciała, jak na szosie.
To jest rower wyprawowy/gravel = duuużo godzin w siodełku. Musi być wygodny :).