@Szukam_loszki: do błędów zapisanych w ECU silnika i tych które zazwyczaj wywalają check wystarczy tani uniwersalny adapter pod OBD2 (bo i protokół jest uniwersalny) na ELM327 i program w stylu Torque Pro. Z saabów, opli, czy bmw odczytywałem błędy tym
Do bardziej zaawansowanych rzeczy czy kodowania oczywiście trzeba dedykowanych interfejsów, do błędów ecu nie
uniwersalny adapter pod OBD2 (bo i protokół jest uniwersalny) na ELM327
@Atreyu: @h___k: Tylko dopiero można mieć pewność, że ELM ruszy dopiero po 2000 roku dla benzyn i chyba po 2001 diesli. OBD2 np. vagi miały od 1995 roku ale jeszcze nie zadziała ELM (chyba fiat i ford-forscan ma jakieś dedykowane programy, które obsługują protokół producenta a nie ten uniwersalny. Choć są samochody które już miały obsługę tego protokołu wcześniej
@h___k: masz jak byk napisane: Nasze urządzenie nie może odczytać ani usunąć błędów związanych z bezpieczeństwem, takich jak poduszki powietrzne, układ ABS, ESP, pas bezpieczeństwa itp.
@BajerOp: To tak z ciekawości, jakie potrzebne jest urządzenie do usunięcia takiego błędu? Moj mechanik właśnie ma tablet z takim złączem wpinanym do obd, wybiera markę model itp i może kasować błędy.
@h___k takie skanery które działają i są wstanie usunąć błędy poduszek (SRC) i ABS w fordach japońcach i francuzach ceny zaczynają się od 400-600 zł (i nie każdy samochód ci rozpozna), a warsztaty zwykle mają interfejsy pod daną markę za 3-7 tys zł i dość szybko im się to zwraca skoro za każdą diagnozę biorą 50-150 zł. Chyba że masz VAG-a to większość błędów kalkulatorem sczytasz xd a tak na poważnie to
@h___k zakupiłem ostatnio foxwella za 400 zł sprawdzę ile jest to wart mam forda i toyoty w jednym świeci się ABS w drugim poduszki zobaczymy co to jest wart.
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #motomirko #mechanika
@Szukam_loszki: do błędów zapisanych w ECU silnika i tych które zazwyczaj wywalają check wystarczy tani uniwersalny adapter pod OBD2 (bo i protokół jest uniwersalny) na ELM327 i program w stylu Torque Pro. Z saabów, opli, czy bmw odczytywałem błędy tym
Do bardziej zaawansowanych rzeczy czy kodowania oczywiście trzeba dedykowanych interfejsów, do błędów ecu nie
@Atreyu: @h___k: Tylko dopiero można mieć pewność, że ELM ruszy dopiero po 2000 roku dla benzyn i chyba po 2001 diesli. OBD2 np. vagi miały od 1995 roku ale jeszcze nie zadziała ELM (chyba fiat i ford-forscan ma jakieś dedykowane programy, które obsługują protokół producenta a nie ten uniwersalny.
Choć są samochody które już miały obsługę tego protokołu wcześniej
Komentarz usunięty przez autora