Wpis z mikrobloga

Mireczki niech mi ktoś pomoże bo mnie już jasny pszenny ch... trafia ( ͡° ʖ̯ ͡°) nie umiem upiec bochenka

Spróbowałem już 100 receptur, mąka taka owaka, proporcje przeróżne - oczywiście jestem totalnym amatorem w kwestii pieczenia chleba, ale wydawałoby się, że upieczenie zwykłego pszennego bochenka to nie problem - a mi nie wychodzi.

Jeśli piekę w formie to wszystko jest super, jak nie użyje formy to w momencie wyrastania przed pieczeniem ciasto się rozlewa na boki (nawet jeśli wyszło zwarte) i gówno z tego wychodzi - jakaś buła 2cm wysokości

Co mogę robić nie tak?
#bojowkapiekarska #pytanie
  • 17
gówno z tego wychodzi - jakaś buła 2cm wysokości


@powaznyczlowiek: ło panie - to byś musiał napisać po pierwsze jakiego przepisu używasz, jakiej hydracji i mąki i opisać cały proces takiego nieudanego wypieku, żebyśmy mogli pomóc.

Jeżeli ciasto się rozlewa to powodów może być tysiomc pińćset. Ale zazwyczaj jest to niewystarczająca siła ciasta. No i teraz powodów może być 1000. Oto najpopularniejsze z nich:

- zbyt słaba mąka
- zbyt mało/zła
@AdiBdg: nie mam koszyka - wyrasta sobie w misce, potem go zagniatam i kładę na blachę (w zasadzie tak jak na załączonym filmiku) i wsadzam do piekarnika rozgrzanego do 30st i wyłączonego, tam teoretycznie tę godzinę powinien wyrastać, no ale w moim przypadku on godzinę się rozlewa na boki ( ͡° ʖ̯ ͡°)

ciasto było dość "twarde" szczerze mówiąc po uformowaniu fajny bochenek był, ale się zbył
@powaznyczlowiek: twoim głównym problemem jest to, że korzystasz z przepisów, które nie mają prawa się udać. Po filmie, który wrzuciłeś widać, że chleb jest kiepski. Niestety internet jest pełny przepisów od ludzi, którzy chleba nie piekli, lub zrobili to tylko na potrzeby filmu. Nie ważne, że nie wychodzi, ważne aby lajki były. Zrób zakwas i pójdzie z górki.