Wpis z mikrobloga

Zastanawia mnie dlaczego w Polsce zdelegalizowano przyczepy pasazerskie - przeciez to byloby swietne rozwiazanie do malych miast gdzie nie oplaca sie kupowac przegubow a jednoczesnie gdzie w okreslonych godzinach ludzie jada zapakowani jak sardynki (szkolniaki, miedzyzmiany, itd.)
W okreslonych godzinach podpiac takie cos do autobusu i voila! Mamy wiecej miejsca, wieksza wygoda a koszt zapewne znacznie nizszy niz kupno i eksploatacja calego autobusu przegubowego. Plus jezdzi sie tym jak przegubem ¯\_(ツ)_/¯

#polska #polskiedrogi #prawo #komunikacjamiejska #zbiorkom #autobusy
s.....n - Zastanawia mnie dlaczego w Polsce zdelegalizowano przyczepy pasazerskie - p...
  • 7
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@slozubn: @pawelpablito: @Polankowicz: @kantek007: po pierwsze długość takiego zestawu - zwykle miejski autobus solowy ma 12m długości, a zestaw może mieć chyba maksymalnie 18,75m o ile pamiętam. Przyczepki byłyby więc krótsze, prawie dwukrotnie.

Po drugie, większość nowych autobusów miejskich nie ma nawet możliwości podpięcia przyczepki.

Po trzecie, przewóz pasażerów w przyczepie jest obecnie zabroniony.

Po czwarte, jakby nie był, to taki zestaw to już jest D+E. Żaden WORD
Żaden WORD w Polsce nie robi takich uprawnień (bo nie są nikomu do niczego potrzebne, przeguby idą na zwykłe D)


@sultanomariano: ale pamiętaj że taki stan jest dopiero od paru lat. Nie będe zgadywał od ilu ale te chyba 10 lat temu żeby jezdzić przegubem trzeba było mieć D+E