Wpis z mikrobloga

@blonded: rzekomo to, że jest "write once, run anywhere", ale wiadomo (chociażby patrząc na Javę), że to utopia i nie może się równać z natywnymi aplikacjami
  • Odpowiedz
@blonded: Piszę w tym już dwa lata i jest w pytę.

+ Hot reload i pisanie apki "na żywo".
+ System widgetów zmiata UIKit i storyboardy z planszy (pewnie dlatego robią SwiftUI)
+ Mało UI bugów specyficznych dla platformy (nie pamiętam w sumie żadnego, jak coś działa pod iOS to działa pod Androidem, w końcu to ten sam kod)
+ VSCode jest dramatycznie lepszym edytorem
  • Odpowiedz
@blonded: Zalety:
1. Wbudowany Material Design od Googla oraz Cupertino, który odwzorowuje kontrolki z iOS.
2. Najlepsza wydajność spośród wszystkich frameworków do wytwarzania aplikacji cross-platformowych
3. Definiowanie UI w dart. To chyba jeden z największych plusów, bo nie ma syfiastego xmla, bądź starożytnej kombinacji html + css + js.
4. Duża kolekcja wbudowanych widgetów, które rozwiązują zdecydowaną większość problemów, które napotkasz.
5. Bardzo fajnie się w nim robi animacje. Jest to jedyny framework, w którym na prawdę zacząłem robić animacje i sprawia mi
  • Odpowiedz
@Brodeon:

3. Definiowanie UI w dart. To chyba jeden z największych plusów, bo nie ma syfiastego xmla, bądź starożytnej kombinacji html + css + js.


To jest największy minus, a nie
  • Odpowiedz
@blonded: Nie traktuj hor-reload i multiplatformowości jako zalety, bo raz, że pierwsze trafiło już do innych technologii, a drugie wyszczególnianie jako plusa jest bez sensu, bo przecież mowa o technologii multiplatforomowej, która nie jest jedyną, a właściwie to jest tego więcej i więcej. Technologia ma zalety i wady platform crossplatformowych, ale ma też swoje wady i zalety związane z użyciem danego języka i podejścia do projektowania interfejsu. Mnie takie tworzenie
  • Odpowiedz
@push3k-pro: Nie wiem czemu się tych widgetów tak przyczepiłeś, przecież to samo jest w reakcie, SwiftUI oraz Jetpack Compose. Będę mocno zdziwiony jeśli XMLe przetrwają następne 5 lat.

Odnośnie hot reloadu... nie sądzę żeby cokolwiek istniejącego dzisiaj dorastało do pięt Flutterowi, żeby hot reload działał i był użyteczny to trzeba przystosowaćpod to język, VM, SDK oraz IDE. W innym przypadku będzie to nędzna podróbka.
  • Odpowiedz
@krzat:

Nie wiem czemu się tych widgetów tak przyczepiłeś, przecież to samo jest w reakcie, SwiftUI oraz Jetpack Compose. >Będę mocno zdziwiony jeśli XMLe przetrwają następne 5 lat.


No uczepiłem się, bo oddzielnie interfejs, który można sobie szybko wyklikać oraz dostosować i oddzielnie obsługa interfejsu jest bardziej intuicyjna. WYSIWYG jest, był i będzie lepszy. Dla mnie to jest wygoda wykonania części rzeczy za mnie. Nie lubię tworzyć interfejsu z kodu i nie uważam to za dobre rozwiązanie. I nie chodzi nawet o samo oddzielenie tylko to, jak bardzo jest to podatne na tworzenie r---------o na wiele ekranów
  • Odpowiedz
@push3k-pro: Heh, Xamarin, już widzę jak to działa. Ale jestem ciekaw jestem jaką widzisz różnicę między SwiftUI a flutterem że nie jest tak r-----------y. View == Widget, czyż nie?
  • Odpowiedz
No uczepiłem się, bo oddzielnie interfejs, który można sobie szybko wyklikać oraz dostosować i oddzielnie obsługa interfejsu jest bardziej intuicyjna. WYSIWYG jest, był i będzie lepszy. Dla mnie to jest wygoda wykonania części rzeczy za mnie. Nie lubię tworzyć interfejsu z kodu i nie uważam to za dobre rozwiązanie. I nie chodzi nawet o samo oddzielenie tylko to, jak bardzo jest to podatne na tworzenie r---------o na wiele ekranów kodu.


@push3k-pro
  • Odpowiedz