Wpis z mikrobloga

@ChickenDriver: Co w tym jest kosmicznego? Serio pytam.

Nadupic turbosprezarek, ukuć wiecej czesci i pewnie 300 koni z litra jest do zrobienia juz aktualnie. A co dopiero za kilkanascie lat. Dla niektorych postep, dla niektorych smierc motoryzacji!!!1one

Pamietam jak ojciec kupil golfa II na wtrysku i wszyscy(!) ale to doslownie wszyscy na imieninach #!$%@? glupoty w stylu: wtrysk?! A po co Ci to potrzebne? A skad czesci ? A jak sie
@cwlmod:A co? Nie jest?
Z 5 lat temu 1000-1200+ KM z 2 litrow

Wychodzi w sporcie 500-600 kucy z litra. Kwestia czasu (a bardziej przepisow) kiedy to wejdzie normalnie pod strzechy. Po mojemu to technologia juz jest dostepna dla kazdego normlanego producenta. Strach pomyslec za kilka/kilkanascie lat co bedzie
Z wielkimi pojemnosciami przyszlo nam sie porzegnac. Czy to zle czy dobrze to osobny temat.

Moc aktualnie nie jest juz problemem. Teraz
@cwlmod: No nie oto mi chodzi.

Chodzi oto, ze kilkanascie lat temu moce rzedu 200koni to mialy golfy GTI, teraz takie moce nie robia a nikim wrazenia w kompktach i to cywilnych. Moja Zona jedzi do Biedronki 400 konnym autem i nikt nie widzi w obecnych czasach w tym nic niezwyklego.

Wiec 300-400 koni z litra spokojnie teraz osiaga byle lepszy tuner.

https://youtu.be/Fuj7x4Px6zQ

Nie jest to oczywiscie daily, ale film ma
i wszyscy(!) ale to doslownie wszyscy na imieninach #!$%@? glupoty w stylu: wtrysk?! A po co Ci to potrzebne? A skad czesci ?

@bigger: jak ja nie cierpię takich ludzi. To samo z automatami(temat rzeka) i wszelkimi nowościami w autach. A już o tej mitycznym wysileniu silników od 20 lat to samo, że do gwarancji nie przejadą, a jakoś na rynku wtórnym wszystkich modeli pełno i nawet takie 1.4TSI kilkunastoletnie mają
Nie jest to oczywiscie daily, ale film ma juz 5 lat. Myslisz, ze skoro jakis tuner potrafi tyle zrobic to multi-milardowa korporacja nie da rady rady zrobic podobnych wynikow w cywilnym aucie?


No to zrobili. Bierz ten silnik z F1 i wsadzaj do golfa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie problem jest zrobic mega mocny silnik. Problemem jest zrobic megamocny silnik ktory jest niezawodny i nie potrzebuje większej obsługi
@rskk: Tak? Ciekawe jak długo potem jezdza takie tuningi. Poza tym nie wydaje mi sie zeby był az taki zapas osiągów by bez wymiany czesci była to stabilna moc do umiarkowanego upalania.

Mercedes nie zakuwałby silnika bez potrzeby.
@ChickenDriver: to nie postęp tylko różne typy silników. Oba były dostępne i dla każdego maniaka lepsza była opcja zwykłego V8 niż nawet R6 turbo jakie mamy dzisiaj. O postępie byśmy mówili jakby dzisiaj BMW miało w gamie V8 atmosferyczną że skokiem koni o jakim piszesz. R4 z mercedesa to też kwestia ceny, robienie takiego auta musi się opłacić. Można zrobić silnik z wyczynowych części ale cena by zabiła projekt. Poprzednia generacja