Wpis z mikrobloga

Czy któryś z Mirków przerabiał temat reklamacji strzelonego paska rozrządu?

Opis sytuacji w skrócie:
Mazda 6 gg 2005 diesel 2.0 136km, wymieniany kompletny rozrząd (kupiłem na allegro i dostarczyłem do warsztatu), po 13 m-ca strzela i robi sieczkę z silnika.
Przejechałem raptem kilkanaście tysięcy.
Według mechanika to wina sparciałego paska. Rozbierał przy mnie padnięty rozrząd i wyglądało wszystko szczelnie, bez luzów, rolki nie uszkodzone (jestem laikiem)

Czy ktoś na podstawie tak przemielonego paska jest w stanie stwierdzić, co było przyczyną? Czy da się udowodnić, że ten przemielony pasek, to ten pasek kupiony, który chcę reklamować?

Więcej foto w komentarzach.

#motoryzacja #prawo #prawokonsumenckie #mazda #mazda6
michalpiec - Czy któryś z Mirków przerabiał temat reklamacji strzelonego paska rozrzą...

źródło: comment_1601384314JR2GMnoIcNWweRIxLOKCBJ.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@michalpiec: Dlatego zawsze warto jednak aby warsztat wykonujący naprawę zaopatrzył się w części i udzielił na nie gwarancji. Współczuję, przerabiałem różne historie z mazdą GY i mechanikami, co nauczyło mnie jedynie, że na wszystko musi być faktura i gwarancja.
  • Odpowiedz
@michalpiec: każda firma handlujaca paskami czy rozrzadu czy wielorowek czy klinowy wie ze guma sie statzeje i taki pasek powinien isc na smietnik. Pracowalem w hurtownii i za moich czasow (7 lat) raz przeszla reklamacja na zerwany pasek. Powodzenia z reklamacja.
  • Odpowiedz
Rozbierał przy mnie padnięty rozrząd i wyglądało wszystko szczelnie, bez luzów, rolki nie uszkodzone


@michalpiec: Mam nadzieję, że mechanik sprawdził czy żadna rolka/wałek rozrządu nie są zatarte. Wierzchołki ząbków paska nie są pościerane?
  • Odpowiedz
@michalpiec: ja przerabiałam tyle, że wiem, żeby brać fakturę na całą usługę, razem z częściami i potem mam jasne kto ma naprawić na swój koszt jak coś będzie źle.

Tutaj już do tego nie dojdziesz. Konieczne by były procesy sądowe i pewnie ekspertyzy droższe niż wartość samego auta.
  • Odpowiedz
@michalpiec: Akurat w mazdach GG problemy z rozrzadem to popularne sprawa. Nie udowodnisz nic jesli sprzedawca sie wypnie (a pewnie sie wypnie) , bo bedzie spychologia. Jakbys zrobil jak radzili wyzej to by mozna bylo dyskustowac.

Ale te silniki sa z-----e na tylu plaszczyznach ze szkoda gadac. Moglo jebnac samo z siebie, bo tak

  • Odpowiedz
pasek Dayco


@michalpiec No i masz odpowiedź dlaczego się zerwał. Aż mi przypomniałeś moment od którego trzymam się od tego szajsu z daleka - zerwanie się paska klinowego Dayco 10 kkm po wymianie daleko od domu. Szkoda że nie kupiłeś chociażby z którejkolwiek z tych firm co pisze @Lingx czyli Conti, Gates lub SKF, ewentualnie INA, odkąd kupuję z tych firm nigdy nie miałem żadnego problemu. Paski Dayco to wg
  • Odpowiedz