Wpis z mikrobloga

@Ksionc-Tomasz: kluczem do wolniejszego zasychania farb jest korzystanie z mokrej palety (wet palette) i odpowiednie rozcieńczanie farby, nie bardzo rozumiem argument o szybkim zasychaniu farby na pędzlu.

@SiDi: myjesz mydełkiem, w zasadzie dowolnym, gdzieś nawet słyszałem żeby myć jakimiś szamponami i odżywkami do włosów XD ale to trzeba sie wgłębić w temat. Ja robię tak - biorę po malowaniu pędzle do łazienki, pod bieżącą wodę, zmywam co sie da delikatnie
@trujanaszynach: no to ja robię tak, że po prostu po myciu płynem do naczyń wypłukuję te mydliny i lekko ręcznikiem lub ręcznikiem papierowym wysuszam i w dłoniach układam szpic. I cyk do "wtyczki" ochronnej.
@Ksionc-Tomasz: jaką metodą robisz te gradienty/highlighty, bo zarówno szata Cawla jak i szaro-czarne elementy zbroi konika mają świetne, regularne, przejścia kolorów jasne-ciemne, w ogólne nie widać linii pędzla. Drybrushing, washe? Masz jakiś filmik z yt na którym się uczyłeś czy własna metoda?

rzadko zdarza mi się to powiedzieć, ale to co robisz jest na bardzo wysokim poziomie
@Kul dziękuję, bardzo mi miło :)

To taka trochę moja metoda, myślę, że najbardziej bym to porównał do wet blending i glazing.

Ciężko to opisać, łatwiej pewnie by było pokazać, ale mniej więcej to tak wygląda na przykładzie Cawla:

Robię najpierw pośredni kolor na całości, potem najciemniejsze miejsca. Potem mocno rozwodniona ciemniejsza farbą idę po całym.

Potem znowu średnim kolorem (trochę rozwodnionym) poprawiam wystające elementy (trochę zostawiam przejścia), potem przechodzę w trochę
@Ksionc-Tomasz: dzięki za wyjaśnienie, wiem o co chodzi. Muszę zmienić trochę filozofię malowania, bo jestem królem drybrushingu, ale po tych efektach jakie prezentujesz widzę, że nie ma sensu się z tym dłużej męczyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)