Wpis z mikrobloga

Czołem Mireczki!
Na przyszły sezon chcę zmienić auto i potrzebuję opinii oraz podpowiedzi od ludzi w temacie.
Kryteria są dość proste:
-KONIECZNIE Japońska marka,
-auto nie może być nudne,
-nie kombi i nie sedan, najepiej coupe, roadster, sportowy suv,
-musi dawać frajdę z jazdy i cieszyć moje oko,
-budżet do 40-50k PLN,
-w grę wchodzi tylko benzyna,
-najlepiej wolnossak.

Jak na razię zwróciłem uwagę na poniższe pojazdy:
-Nissan 350Z, tutaj pytanie czy za 50k da radę znaleźć seryjną, nie bitą sztukę?
-Z tym samym silnikiem, Infiniti FX i to samo pytanie co wyżej. Dodatkowo jakie jest mniej więcej spalanie tego kloca w cyklu mieszanym bez przesadnego ecodrivingu, ale też bez ciągłego katowania?
-Infiniti G37 Coupe, też pytanie o budżet na ładną sztukę.
-Honda Accord VIII coupe z V6. Większość jest ze stanów, jest szansa w tej kasie na coś, co nie było dziobane przez wirtuoaza szpachli?
-Mazda MX5 NC, zmieszczę się tam mając 186cm wzrostu? Da radę tym jeździć na co dzień w zimę ze szmacianym dachem?
-Lexus SC, miał ktoś do czynienia z tym autem i mógł powiedzieć o nim coś więcej i ile realnie potrzeba na jego zakup?
-Lexus IS II gen Cabrio, tutaj też pytanie głównie o budżet.

Prócz powyższych pytań przydadzą się oczywiście informację o bolączkach danych modeli(a za pewne takowe występują), ewentualnych słabych stronach oraz inne uwagi.

#nissan #infiniti #honda #mazda #lexus #motoryzacja #carboners
  • 28
  • Odpowiedz
@642425: MX-5 NC lub NB + Turbo. Spełnia Twoje wymogi :)
Do NC - zmieścisz się. Najlepiej poszukaj kogoś z Twojego miasta na jakiejś grupie FB Mazda MX-5 z autem NC, poproś o krótką przejażdżkę, przymierz się - niech opowie Ci o wadach i zaletach ;)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Lorenzo_von_Matterhorn: nie lubię nudnych aut, którymi jeździ połowa wsi i nie lubię odwiedzać mechaników w celach innych niż wymiany eksploatacyjne, to dlatego na liście masz same japońce. To nie będzie moje pierwsze auto z tego kraju i wszystkie były zdrowe, jak dbasz tak masz. Ty wierzysz w mity, ja wymieniam olej i filtry co 10k km i więcej ze specami się nie widuje ;)

@Michud111: tak, jest taki segment, i
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kokus: o dzięki Mireczku za rzeczowa odpowiedź. Do NB się niestety nie mieszczę, nad głową miejsca wystarczająco, ale z nogami kiepsko - mam między nimi kierownice i nie da sie tak jeździć.
  • Odpowiedz
@642425: Jest jeszcze opcja 'wycinania gąbki i ew. wsadzenia innych foteli z bardziej płaskim oparciem co teoretycznie daje Ci kilka cm więcej.
No ale jednak jeśli to jest kłopot to celowałbym w jakąś zdrową 350Z'tkę - tutaj kierunek Coobcio Garage - może coś ma zdrowego lub może coś polecić.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Lorenzo_von_Matterhorn: dobra skończ te swoje wysrywy bo malo mnie to obchodzi. Ja wiem swoje i zrobilem japoncami już dobre 500 tys. km bez awarii, podczas gdy znajomi z fordami, vw, czy audi wielokrotnie odwiedzali mechaników. Dziękuję dobranoc i pozdrów rano mechanika :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kokus: z zetka wlasnie obawiam się szukania dobrej sztuki bez większych przygód, bo jak wiadomo to juz w sumie 20 letnie auta, które lekkiego życia nie miały
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Lorenzo_von_Matterhorn: to po #!$%@? odpisujesz jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Zapytalem o konkretne modele, a Ty mi walisz jakieś głupoty zasłyszane na zlocie wiejskiej młodzieży pod remiza o japońcach z lat 90.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kokus: jest piękne, to prawda i gdybym mial większy budżet wybierałbym między lexem rc a infiniti q60.
A wracać do q50, to jak to cenowo wygląda?
  • Odpowiedz
@642425: Sprawdź otomoto - cena ruchoma od silnika, stanu, przeszłości, rocznika i wyposażenia.
Na Europę szły 2.0T, Diesle 2.2 (nie brać) i 3.0T + 3.0T Hybryda.
Na USA dodatkowo 3.7 V6

Zamiast tych dwóch ekranów można włożyć niewielkim kosztem Tesla Tableta z pełną funkcjonalnością ;)
  • Odpowiedz
@Lorenzo_von_Matterhorn: Sorry, te Hybrydy to 3.5. Z Turbo zostaja tylko 3.0T
3.7 może i dinozaur ale ma wspólną jednostkę z 370Z jak dobrze pamiętam. Jest sprawdzony - u nas jeździ na wypożyczalni, więc lekko nie ma. Póki co bezawaryjnie :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PeterFile: też fajna, moc nie jest priorytetem, w mx5 nie jest jej dużo, a frajda przednia. Auto ma cieszyć prowadzeniem, a do tego nie zawsze potrzeba milionów koni ;) Type R ep3 był dla mnie świetnym generatorem endorfin mimo tylko 200 konikow, ale samo prowadzenie i zachowanie w zakrętach było genialne i wystarczające żeby mieć banana na twarzy po każdym krętym odcinku :D
  • Odpowiedz