Wpis z mikrobloga

@Wingsman: Wszystko zależy od tego którą ścieżką chcesz iść. Silniki są pisane w C++ ze względu na wysoką wydajność, same gry natomiast tworzone są już C#, Lua, Python, ale też i C++.

Jeśli będziesz chciał pracować w jakiejś większej firmie to będziesz musiał się określić czy chcesz rozwijać dany silnik/wtyczki/narzędzia (jesli firma ma autorski silnik) czy wolisz programować rozgrywkę.
Pisanie silników to raczej nisza dla matematycznych i optymalizacyjnych świrów (w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Dużo mniejszy próg wbicia się jest w samo pisanie gier (i jest to też łatwiejsze)

Największymi graczami jeśli chodzi o silniki są Unity (C#) i UE4 (C++), gdzieś tam
  • Odpowiedz
@Wingsman: Najlepiej sprawdzić wymagania w ofertach pracy w gamedev. Tutaj masz oferty cd projektu.
junior build programmer
game programmer
Generalnie wymagany jest c++. Ale to jak wspomniane zależy w czym chcesz się specjalizować bo możesz też tworzyć HUD (logikę jak ma działać ekwipunek itp.). Albo np. zajmować się implementacją multiplayera wtedy musisz znać całkowicie inne rzeczy.
  • Odpowiedz
@lord_bubus: A i jeszcze zależy czy pracujesz np. nad grą AAA czy jakąś indie. Albo na jaką platformę, na PC czy na konsolę, telefony. A tworzenie silnika to chyba najcięższa robota, i z tego co słyszałem to w tych największych firmach to nad silnikiem to nawet ludzie z doktoratami z matematyki pracują więc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz