Wpis z mikrobloga

Uchwała w sprawie podwyżki opłat za parkowanie we Wrocławiu do poprawki

W obecnej formie unieważnił ją Jarosław Obremski, wojewoda dolnośląski.

Od stycznia ceny miały wzrosnąć dwukrotnie. Obecnie w stolicy Dolnego Śląska opłata za pierwszą godzinę parkowania wynosi 3 lub 2 zł, w zależności od strefy. Po zmianach za każdą godzinę postoju zapłacimy w strefie A i B kolejno 7 i 5 zł. Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, że powodem unieważnienia uchwały był brak progresji, która występuje teraz, czyli wzrostu opłaty w drugiej i kolejnych godzinach postoju.

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/99445/Uchwala-w-sprawie-podwyzki-oplat-za-parkowanie-we-Wroclawiu-do-poprawki?fbclid=IwAR3WXY6Lz4BErAEjf78W2RVF7g9Ql9fL-zON18otfXrOr1klmjyFiCfzn-g

#wroclaw
Pobierz
źródło: comment_1599034862l0zta57stTb2dPrSPXZW5h.jpg
  • 19
@Domciu: W ogóle patrząc na "wysiłki" mjasta (podobno "europejskiego") - to widać, że chyba ci ludzie nie lubią swojej pracy - tylko jest nie da się, nie można, nie ma pieniędzy, nie ma możliwości itp. Po położonym konkursie na nową zajezdnie tramwajową mjasto jest generalnie lekko w dupie. Ważne, że chociaż zrobienie ścieżki rowerowej mjasta nie przerosło :P
@mroz3: gorzej, że chcą koło mnie na Ołbinie zrobić strefę płatnego parkowania. A tam nigdy żadnego parkingu nie było, każdy parkuje jak mu wygodnie i jak jest miejsce...
@Bratkello: Daj spokój. A aktywiści dalej twierdzą, że nowe linie tramwajowe trzeba robić :P Pytanie skąd tramwaje na te linie wezmą :P
@PepeXD: W teorii płatny parking to fajna rzecz. Nagle się okazuje, że robi się pusto obok Ciebie bo nikomu się nie tam już parkować. A jak wykupisz abonament to masz spokój.
@Bratkello: No tak ale to jest na to co jest obecnie plus może TAT. Tylko Panie oni chcą GAJOWICKĄ robić także co ja mogę powiedzieć :) Do tego jest jeszcze Długa do obsłużenia niedługo. No powiem Ci, że chyba jednak bez tej zajezdni to tego się nie uciągnie.

A nawet jak się zmieszczą to się okaże, że korki są na wyjeździe z zajezdni i dopiero będzie cyrk ;P
Gorzej, że nie będzie zaplecza na nie :)

@Bratkello: będzie, będzie. Jakiś czas temu robili pomiary ile jeszcze można dopchnąć składów do każdej (z już zapchanych) zajezdni.
będzie, będzie. Jakiś czas temu robili pomiary ile jeszcze można dopchnąć składów do każdej (z już zapchanych) zajezdni.


@Denali: Owszem, że będą dopychane i jakoś to będzie - ale bez nowej zajezdni nie będzie można mówić o kolejnej rozbudowie sieci tramwajowej ;).
@Darth_Gohan: ale koło mnie parkują tylko mieszkańcy, bo to nie jest na granicy Starego Miasta jak kiedyś parkowanie na Witolda lub obecnie na Świętokrzyskiej. A poza tym jest taki problem że każdy z mojej rodziny jeździ innym autem ale wszystkie są zarejestrowane na mnie bo mam maksymalne zniżki. Jako mieszkaniec chciałbym po prostu dostać abonament na okaziciela w danej strefie i wtedy bym wkładał go za szybę dowolnego mojego auta
@PepeXD: No co ja Ci poradzę? Mimo, że nie lubię tego co robią aktywiści to naprawdę we Wrocławiu jest za dużo aut. Niektórzy teraz już mają i po aucie na każdego w rodzinie i jedno w zapasie. Już nie przesadzjamy. Chcesz mieć auta to już zapłać te 10 zł miesięcznie za parking przy abonamencie.
Niektórzy teraz już mają i po aucie na każdego w rodzinie i jedno w zapasie


@Darth_Gohan: Wystarczy przejechać się do eksluzywnych segmentów na Wysokiej, gdzie niby jest mniej niż 10 km do rynku to środowisko i przestrzeń wygląda jakby to były suburbia oddalone o 50 km - a auta tam już stoją praktycznie na każdej wolnej przestrzeni - no ale hur dur - pedalarze chcą nam zabrać drogi.
@Bratkello: No dobra ale to też jest wina tego jaką mamy komunikację.
Co do pedalarzy - powiedz mi co jest rozsądnego w żadaniach od Akcji Miasto i TUMW, którzy chcą, żeby zwęzić Świdnicką od Capitola do Opery, żeby ścieżke rowerową tam ogarnąc. Także tutaj obie strony nie potrafią się ogarnąć.
No dobra ale to też jest wina tego jaką mamy komunikację.


@Darth_Gohan: Planowanie wsteczne się kłania ( ͡° ͜ʖ ͡°) - budujemy nowe osiedla mieszkaniowe bez zapewnionych usług a potem zdziwienie, że ludzie sami sobie radzą transportem indywidualnym. To jest domena wszystkich większych miast w Polsce - aczkolwiek Wrocław wybija się na prowadzenie z tego względu że u nas nie ma wizji i chęci aby zrobić cokolwiek
@Bratkello: Planowanie jasne zgadzam się. Wizji nie ma.
No dobra, ale jak tam to zmienić? Zwężając Świdnicką od Capitolu? Przecież to byłby dramat. Pomysłu nie ma jest tylko żądanie. Tam jedyna opcja jaka można zrobić to zabrać część chodnika przy arkadach i w ten sposób to próbować ogarnąć.