Wpis z mikrobloga

@JesusOfSuburbia: sprzedaż koszulek stała się zwrotem oznaczającym często zwiększone zyski marketingowe z powodu transferu. Nie wiem czy 200 mln i nie wiem jaki klub, ale Messi to dość duży bodziec reklamowy (dlatego nigdy nie zrozumiem, jak to się stało, że taka reprezentacja jak Argentyna bankrutuje co chwila).
  • Odpowiedz
@Myrdin komu się zwróci? Przecież na koszulkach głównie zarabiają firmy sponsorskie dostarczające stroje (adidas, nike, puma itd.). Kluby mają ze sprzedaży koszulek (w większości) jedynie niewielki procent.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Deska_o0: tak, to nawet nie jest 1/10 ceny transferu i to przy jednym z najbardziej medialnych sportowców świata. Jak płacono za Neymara 220 milionów to tam pewnie nawet 1/30 się nie zwróciła.
  • Odpowiedz
@JesusOfSuburbia: Wziąłem średnią cenę koszulki meczowej z największych klubów w Europie - 120 euro. Kluby zarabiają z koszulek najczęściej około 7,5%-15%. Dla ułatwienia liczenia przyjąłem 10% - 12 euro z koszulki jako najczęstszą stawkę jaką podobno zarabiały kluby w Premier League na jednej koszulce. Poszukałem ile te kluby sprzedały koszulek w poprzednich sezonach - wyszło około 1,75mln koszulek na sezon (tutaj były duże odchylenia bo niektóre topowe kluby potrafiły sprzedać ponad
  • Odpowiedz