Wpis z mikrobloga

Mirki, poradźcie!
W jakiego SUV-a/crossovera warto zainwestować, jak mam ok. 100k do wydania? Interesuje mnie coś à la Mitsubishi ASX (nie chcę, żeby wyglądał, jak plastikowa zabawka w typie Renault Captur), a najważniejszą cechą jest to, aby przy takich gabarytach względnie mało palił i wytrzymał ze mną bezawaryjnie parę lat. Przyznam, że gówno się znam, dlatego zanim wydam hajs, to chcę zrobić porządne rozeznanie.

#motoryzacja #samochody #suv #crossover
  • 86
w focusie i tak się siedzi wysoko już nie przesadzaj.


@rekoj: nie jest to poziom MX5, ale wysoko to siedzi się może w wersji Active. Sam mam ST-line i przez obniżenie o te 15mm jest na prawdę dość nisko.
@aarahon: Na użytek własny, nie pod działalność. Chyba, że liczyć dojazdy do roboty raz na jakiś czas (nie pracuję na etat).
Co do wyglądu, to już kwestia gustu. Wizualnie żaden sedan nie ma dla mnie podjazdu do większych aut. Za x lat będę inwestować w jakąś terenówkę 4x4. Van tak średnio, bo kojarzy mi się z samochodem rodzinnym, jak combi.

Tym niemniej dziękuję za krytyczne uwagi. Nie chcę nikomu imponować i
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej: i z tego co widzę to twój wóz z tymi sprężynami ma tylko 5mn mniejszy prześwit od mojego na serii 120mm vs 125mm gdzie dla mnie jest to wysoko i będę ładował zestaw eibacha -30
miałam okazję prowadzić tego typu auto i po przesiadce z sedana byłam zachwycona.

@salvia: co takiego super było w tym suvie czego brakowało Ci w sedanie?
@ksiak: Jakby była bez znaczenia, to nie prosiłabym o rady/polecenie czegoś/opinie. Ale kwestia wizualna i to, jak czuję się w i z danym autem ma dla mnie znaczenie, skoro, to ja mam tym jeździć przez najbliższe x lat. A powszechnie wiadomo, że gust jest, jak dupa.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej: no jeszcze montaż fotela który w nowych autach jest słaby najniższe położenie to i tak siedzenie jak na stołku przynajmniej dla mnie i moimi 187 centymetrami, jedyne auto w którym udało mi się ustawić książkową pozycje za kierownicą to audi 80 chyba b4, w reszcie się nie mieszczę i muszę mieć opuszczone oparcie do tyłu XD
@rekoj: w tym Focusie przy 195cm nie narzekam, chociaż drzwi trochę krótkie i przy kierownicy wyciągniętej na maksa i odpowiednio opuszczonej i przy odsuniętym (nawet nie całkiem do tyłu) i opuszczonym fotelu wysiadanie jest bardzo średnie.
Na użytek własny, nie pod działalność.


@salvia: więc nie inwestujesz a wydajesz.

Co do wyglądu, to już kwestia gustu.


@salvia: niby racja. Na szczęście wzornictwo przemysłowe opisano już bardzo dokładnie i widać tu z czym mamy do czynienia.

Nie chcę nikomu imponować i w razie czego będzie mnie stać na zmianę za mniej niż 5 lat, więc może nie stracę na tym interesie.


@salvia: Utrata wartości na poziomie 50%
@salvia: Rzuć okiem na Peugeoty (2008/3008) albo Citroeny (np C5 Aircross). Przy 2.0 HDI odwalili kawał dobrej roboty, mam taki silnik z przebiegiem 300kkm i na prawdę trzyma się to kupy. W Aircrossie masz jeszcze hydrauliczne odboje, nie jeździłem tym nigdy co prawda, ale podobno jest całkiem wygodny. Mimo wszystko to już nie jest niestety stary Hydractive znany ze zwykłej C5
@salvia: Cześć, problem z Mitsubishi ASX, Eclipsami itp jest wnętrze: makabrycznie brzydkie i odstające od konkurencji wnętrze z na siłę wklejonymi ekranami. Według mnie coś strasznego.
Spójrz sobie na Xceeda, myślę że teraz można dostać za te 100k bardzo dobrą wersję wyposażenia. Seat Ateca teraz przechodzi lift, więc poprzednią wersję do 100k w nie-bazowej wersji można dostać. Jeep Compass?
@aarahon: dlaczego uważasz ze SUV ma komuś imponować? Łączy kilka zalet innych typów samochodów, jak sam wskazałeś; ładny wygląd + komfort prowadzenia prawie jak w minivanie.

Widząc kogoś w takim suvie masz w głowie obraz osoby która wcześniej jeździła tanim autem i kupiła to by się pokazać a tak naprawdę pokazuje że nie stać jej na luksus bo ani to nowe x5 czy q7 ani nie zmieni tego szybko na nowsze
@salvia: może i jakieś Stelvio by się udało kupić, ale tu nie ma co liczyć na niskie spalanie
VAG to niskie spalanie, ale ani to ładne ani bezawaryjne - chyba że się nie boisz celowego postarzania produktu
BMW w x3 może chyba być, ale wtedy koszty utrzymania są dość duże, a jak wejdzie nowsza wersja to x3 będzie od strzału brzydki i przestarzale wyglądał