Wpis z mikrobloga

@peanut_whu innego sprzętu bym nie kupił w tej cenie, ale jest kilka mankamentów jak np. pseudo sztywna os tylnego koła, słaba owijka, hamulce mechaniczne trudne do wyregulowania. Mimo wszystko kupiłbym jeszcze raz.
@peanut_whu Ogólnie sklep w którym kupiłem rower trochę napsuł mi tam. Nie dało się zapiąć tylnego kola. Tylna oś jest wkręcana w nakrętkę, której mocowanie do ramy woła o pomstę do nieba. Dodatkowo gwint nakrętki nie jest na przelot, a serwisanci sklepu zgubili podkładkę, która zapewnia 1mm zapasu do końca nakrętki. Próbowali wkręcać na siłę bez podkładki przez co oś zablokowana była w nakrętce. Dalsza próba odkręcenia lub zakręcenia osi powodowała, że
@kronikary: jeśli mogę jeszcze raz zawrócić Ci gitarę: czy w Twoim egzemplarzu również występuje pewien luz na tylnej osi? Po drugiej jeździe zauważyłem, że koło rusza się (z „kliknięciem”) na boki. Nie jest to kwestia centrowania. Poruszając kołem na boki, zauważyłem, że ta część osi rusza się (dosłownie o pół mm, zaznaczyłem na zdjęciu). Nie mam zielonego pojęcia, o co chodzi i dlaczego tak się dzieje, ale zacząłem myśleć, że gdyby
@peanut_whu być może jest to samo co u mnie. Jeśli tak to mega wtopa krossa. Włóż podkładkę ~1mm na oś, załóż koło, wsun oś i wtedy skręć. Chodzi o to że nakrętka z drugiej strony nie ma gwintu przelotowego i jeśli szerokość piasty jest minimalnie węższa niż standard to ta wsuwana os będzie się blokować, gdy spróbujesz skręcić na maksa. To będzie skutkować tym, że nie uda się skręcić koła i będzie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kronikary: pomogło, włożyłem podkładkę pomiędzy "główkę" osi (na zdjęciu wyżej po prawej stronie) a czarną przelotkę, przez którą przechodzi. Skręciłem na maksa i zaczynam zastanawiać się, czy nie będzie to szkodliwe dla piasty. Luz zniknął, ale czy gwint przypadkiem celowo nie jest na przelot, żeby nie ściskać piasty zbyt mocno?
@peanut_whu Takie rzeczy skręca się na moment, a nie na tyle na ile ugnie się materiał pod wpływem ściskania (więc oś dojdzie głębiej). Inna kwestia, że w systemie QR każdy skręca rękoma i nic się nie dzieje :P Momenty w systemach thru axle głównie są podane jako zabezpieczenie przed przekręceniem gwintu. Według mnie to bubel krossa, a jeśli nie to jestem ciekaw o co chodzi.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kronikary: żebym to jeszcze miał klucz dynamometryczny :D
Póki co skręciłem dość pewnie, ale jeszcze ze sporym zapasem do końca. Będę kontrolował, czy się nie rozkręca. Dzięki za pomoc!