Wpis z mikrobloga

@Emes91: no to właśnie to robią xD Jakich ty w ostatnim czasie widziałeś "małych" konstruktorów? To nie lata 60s, że każdy z szopą w ogródku doczepił koła do wanny, wsadził silnik Coswortha i już startował w kwalifikacjach.
@kapuczina_corki_somsiada: Haas, Sauber, Williams to są "mali" konstruktorzy. Ba, nawet Renault ma wbrew pozorom dość mały budżet. Zgoda na kopiowanie bolidów oznacza, że będziemy mieli w Formule 1 to samo, co jest w DTM teraz - 2-3 konstruktorów wystawia 20 bolidów, a jak jeden z nich się wycofa, no to kaplica xD
@Emes91: zgoda na kopiowanie wcale nie oznacza, że jest to nakaz. Nadal każdy może coś nowego wymyślić, ogrywając tym samym innych. Po co każdy z teamów ma osobno projektować takie pierdoły, jak wloty powietrza hamulców? W tym całym zamieszaniu o skopiowanie Mercedesa przez RP widzę potężny bul dupska innych. No a na kim mieli się wzorować jak nie na najlepszym bolidzie? Na Williamsie? W F1 od zawsze każdy od każdego coś
@kapuczina_corki_somsiada: Lol, oni się nie "wzorowali". Konstrukcja tego typu elementów jest tak misterna i złożona, że nie da się ich skopiować poprzez oglądanie sobie zdjęć. Gdyby się tylko "wzorowali", to nie byłoby tematu, bo kto komu zabroni próbować robić coś tak, jak przeciwnik to robi? Problem w tym, że Mercedes im te części po prostu dał, a poznać to po tym, że są identyczne w najmniejszych detalach, co w innym przypadku
@Emes91: no ale... jedynym tak na prawdę "małym" zespołem jest Williams, który uparcie chce być na końcu stawki. HAAS chyba nawet niczego nie projektuje sam, tylko kupuje nadwozie od Dallary, a części od Ferrari z zeszłego roku. "Sauber" wcale taki mały nie jest, a ma teraz potężne wsparcie od Ferrari. Jeśli teamy "B" dostałyby zielone światło na kopiowanie teamów "A" to sam przecież mówisz, że będą przez to lepsze, bo zaczną
@kapuczina_corki_somsiada Zwracam uwagę, że na tę chwilę jedynym prawdziwym "zespołem B" jest AlphaTauri, ponieważ tylko Red Bull ma takie ambicje, by wystawiać dwa zespoły z dwoma osobno zaprojektowanymi bolidami. Jakie Sauber ma wsparcie od Ferrari poza silnikiem i przymusem zatrudnienia jednego kierowcy od Ferrari? Właśnie o to chodzi, że przy zgodzie na kopiowanie Formuła 1 zmieni się w festiwal zespołów A, B i C z tymi samymi bolidami i de facto będzie
@Emes91: no ale znów pytam: kto im będzie nakazywał korzystać z rozwiązań, które uznają za gorsze, niż te, które uważają, że zrobią lepiej? Nie wydaje mi się, żeby nad RP stał Mercedes z batem i rozkazywał im skopiowanie swojego bolidu, przy czym z zastrzeżeniem, że ma być gorszy i żeby na pewno był tym klasy B. Chcesz to kopiujesz/nawiązujesz taką współpracę. Nie to projektuj sam jak do tej pory ¯\_(ツ)_/¯
@Emes91: czyli cztery takie same bolidy? Np. Mercedes i RacingPoint będą jeździć tak samo szybko? Czyli de facto RacingPoint znacznie przyspieszy, skoro "A i B będzie to samo". Czterech zawodników będzie miało takie same szanse, niż obecnie tylko dwóch + dwóch próbujących ich gonić? Czterech pretendentów do wygranej na równiejszych zasadach? No to to jest źle?
@Emes91: kogo tak na prawdę obchodzą tytuły wśród konstruktorów? Wszyscy od lat narzekają, że wciąż wygrywa tylko jeden kierowca, najwyżej dwóch i ciągle ten jeden mistrz, zamiast ośmiu różnych, rywalizujących bardziej swoimi umiejętnościami, niż przewagą jednego bolidu. A tu jak sam widzisz rozwiązanie na tacy, a i tak "nie, bo nie", bo... będzie za dużo Mercedesów, a ten Mercedes to wiadomo, tylko wygrywa i wygrywa...

No to powtarzam od lat. Niech