Wpis z mikrobloga

Hej! Mam pytanie do osób z tagu #rowery #rower Posiadam rower o specyfikacji widocznej na załączonym obrazku (Northtec Viking DR 2019). Trochę irytują mnie 3 przełożenia z przodu roweru i się zastanawiam czy da się coś z tym zrobić. W związku z tym, czy w ogóle istnieje możliwość zastosowania w moim rowerze 2 przełożeń z przodu zamiast 3? Jeśli tak, to co musiałbym wymienić i czy jest to opłacalne? Wydaje mi się, że 2 przełożenia będą dla mnie wygodniejsze, na pewno nie chcę zmiany na 1, jak to mają niektóre rowery. Jeżeli nie trzeba, wolałbym nie robić żadnych zmian z tylną przerzutką. Z góry dziękuję za pomoc!
Ownage - Hej! Mam pytanie do osób z tagu #rowery #rower Posiadam rower o specyfikacji...

źródło: comment_1595615527GKkclkYRbbl3z7MDPm6v2v.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Możesz ograniczyć przerzutkę do pracy na dwóch tarczach. W najgorszym wypadku będzie to wymagało zmiany śrubki H/L na dłuższą.
Jeśli chcesz robić coś więcej to zaczynają się schody. Masz Hollowtecha więc teoretycznie spokojnie możesz zamontować nawet i XT, ale:
- Szerokość korby może się różnić (choć z tego co widzę to Deore 2x ma bliską Alivio, masz też Alivio 2x z podobną różnicą w drugą stronę)
- Przerzutka może mieć niewystarczający zakres,
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert: Akurat tutaj jest naprawdę fajne połączenie. Rower jest na Altusie, dorzucona jest przerzutka tylna (która daje 90% osiągów w terenie) i prawdopodobnie suport (który będzie znacznie wytrzymalszy. Jakby ten rower miał jeszcze sztywne piasty z boostem to byłby wręcz ideał w kwestii cena/jakość do rekreacyjnego rozbijania się w terenie.
  • Odpowiedz
Przerzutka ma min/max rozmiar skrajnych tarcz. Zmiana na 26 nawet po lekkim odsunięciu (bo przejście z 3x na 2x) może wyjść poza linię pracy przerzutki. Ofc. problemu na 99,9% nie będzie przy montowaniu 36x22, ale poza czystym jeżdżeniem w terenie boli wtedy brak zakresu na utwardzonych i zjazdach (Zakładam, że OP nie stosuje zasady n+1)

Z połączeniem grup podejrzewam, że ktoś u producenta miał bardzo dobry pomysł. I zaznaczam, że to nie
  • Odpowiedz
@Aramil: Rower kupiłem na początku tego roku za równo 2 tys. z kilkoma fajnymi akcesoriami, wydawało mi się, że to całkiem dobry stosunek ceny do jakości. Jeździ się na nim naprawdę nieźle, ale te 3 przełożenia z przodu trochę mnie bolą. Jedyny rower w podobnej cenie i z dwoma blatami to był rockrider na kołach 27,5". Najmniejszy blat mógłby zostać, ale większy chciałbym właśnie coś pomiędzy 2 i 3, czyli
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Aramil: bądź co bądź mi się wydaje że nie będzie miał żadnych problemów jeśli nie będzie wymieniał korby na inną, tylko wyregulować trzeba dobrze.

Ja też teraz na 2 rzędy przechodzę bo w zupełności mi wystarczaja, tyle że i tak mam do wymiany napęd(bo tylko tylna przerzutka jest coś warta) o się obyło bez kombinacji bo idę klasę w gore
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert @Aramil Podczas zakupu sprzedawca zwrócił moją uwagę właśnie m.in. na korbę. W żadnym innym rowerze w tej cenie nie widziałem takiej korby, wszystkie wyglądały "zwyczajnie" i trochę się bałem, że dałem się nabrać na jakieś dziwne rozwiązanie. Czyli co konkretnie musiałbym zmienić żeby te dwa blaty mieć? Nie chcę dać się namówić na jakieś drogie, nieskuteczne, albo niepotrzebne rozwiązania. I jeżeli potrafilibyście określić, jaki budżet musiałbym sobie mniej więcej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ownage: kolega wyżej może będzie lepiej wiedział. Ja mówię, u mnie ojciec po prostu zdjął jeden blat(chyba najmniejszy) i tak jeździ, nic mu nie przeszkadza nie szoruje. Też na twoim miejscu bym spróbował po prostu odkręcić śrubki, zdjąć niepotrzebny blat i założyć z powrotem i wyregulować przerzutke, tylko będziesz musiał pamiętać że nie masz 3 biegu :p
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert: Wolałbym jednak chyba wymienić dwa największe na jakiś "po środku", wydaje mi się, że to będzie lepsze rozwiązanie. Jak mam coś już w tym rowerze zmieniać to wolałbym jakieś sprawdzone rozwiązania, mogę nawet później jeszcze coś wymienić jeżeli nie zmieszczę się w budżecie, bo chciałbym na nim po prostu długo pojeździć.
  • Odpowiedz
bądź co bądź mi się wydaje że nie będzie miał żadnych problemów jeśli nie będzie wymieniał korby na inną, tylko wyregulować trzeba dobrze.

@ButtHurtAlert: Toż kwestię samego zdjęcia jednej zębatki wyczerpałem w pierwszych dwóch zdaniach pierwszego wpisu () Kompatybilność staje się problemem właśnie dopiero przy wymianie korby.

@Ownage:
Albo po prostu regulujesz przerzutkę tak aby pracowała na dwóch tarczach (i opcjonalnie jedną tarczę zdejmujesz). Nie kosztuje
  • Odpowiedz